لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۹

بروجردی: ایران به هر گونه حمله‌ای پاسخ خواهد داد


علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی
علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان معاون رئيس جمهوری آمريکا گفت که ايران آماده پاسخ کوبنده به حملات اسرائيل است.

علاءالدين بروجردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در سفارت ايران در توکيو در باره اظهارات جو بايدن گفت: «در صورت حمله اسرائيل، ايران آماده اقدامی جدی و قاطع است و به هرگونه حمله‌ای پاسخ خواهد داد».

معاون رئيس جمهوری آمريکا در مصاحبه با شبکه تلويزيونی ای‌بی‌سی گفته بود که چنانچه اسرائيل تصميم به حمله به تأسيسات هسته‌ای ايران بگيرد، دولت اوباما سد راه اسرائيل نخواهد شد.

آقای بايدن در ادامه مصاحبه خود با شبکه ای‌بی‌سی با بيان اينکه آمريکا نمی‌تواند کشور ديگری را متعهد به انجام عملی کند يا از انجام عملی آن را بازبدارد گفته بود که اسراييل می تواند خود در مورد ايران تصميم بگيرد. وی در همين زمينه افزود که تل‌آويو می‌تواند تصميم بگيرد که با ايران يا هر کشور ديگری چگونه رفتاری داشته باشد، آنها اين حق را دارند تا طبق خواسته خود تصميم بگيرند.

آقای بروجردی نسبت هرگونه حمله عليه ايران هشدار داد و گفت که هم آمريکا و هم اسرائيل از پيامدهای تصميم نادرست خود عليه ايران آگاه هستند.

علاء‌الدين بروجردی روز يکشنبه نيز در اظهارنظری درباره تهديد احتمالی اسرائيل برای ايران و سلاح‌های هسته‌ای اين کشورگفت «در منطقه خاورميانه، کشوراسرائيل بيش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد ولی زير بار نظارت آژانس بين المللی انرژی اتمی نمی‌رود».

وی ضمن رد اتهاماتی که به ايران در زمينه برنامه‌های هسته‌ای اين کشور زده می‌شود گفت که تهران تمامی فعاليت های هسته ای صلح آميزش بر اساس قوانين و مقررات آژانس انرژی اتمی است، و به آنچه که وی آنان را «ادعاهای واهی» خواند توجهی ندارد.

علاالدين بروجردی رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه وارد ژاپن شد.

XS
SM
MD
LG