لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۴

وزیر اطلاعات: واردکنندگان پرتقال با مارک اسرائیلی دستگیر شده‌اند


غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزير اطلاعات
غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزير اطلاعات
وزير اطلاعات از دستگيری کسانی خبر داد که با هدف «تخريب دولت» و «تحت‌الشعاع قراردادن فعاليت‌های ضدنژادپرستی» پرتقال وارد کشور کرده بودند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزير اطلاعات، روز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيئت دولت در گفتوگو با خبرنگاران گفت: «از نظر ما مسلم شده است که پرتقال‌ها از اسرائيل وارد نشده‌اند و مارک آنان جعلی بوده است».

در اوائل ارديبهشت ماه سال جاری مقدار زيادی پرتقال که گفته می‌شد اسرائيلی بوده، در تهران، کرج و ساير شهرستان های استان تهران توزيع و سپس جمع آوری شد. بر پايه گزارش‌ها و تصاوير منتشر شده در خبرگزاری‌های ايران، روی برچسب اين پرتقال ها نام اسرائيل نوشته شده بود اما روی جعبه‌های حاوی آنان کشور صادر کننده چين قيد شده بود.

آقای اژه‌ای در ادامه اظهار داشت: «معلوم است که اين جريان با هدف تخريب دولت و تحت‌الشعاع قراردادن فعاليت‌های ضدنژادپرستی دولت صورت گرفته است که در اين رابطه تعدادی هم احضار و دعوت شده‌اند که نتايج بررسی‌ها بعدا اعلام خواهد شد».

وزير اطلاعات در مورد اتهام جاسوسی به رکسانا صابری که مورد تأييد وزارت اطلاعات بود، اما پس از افت و خيزهای فراوان آزادی وی از زندان را در پی داشت هم اظهار نظر کرد. آقای اژهای ضمن تأييد مجدّد اتهام جاسوسی اين خبرنگار ايرانی ـ آمريکايی، گفت: «اينکه دادگاه تجديد نظر نيز وی را به دو سال حبس تعليقی محکوم کرده است، نشان دهنده احراز شدن جرم رکسانا صابری و تاييد نظر کارشناسی وزارت اطلاعات است».

وزير اطلاعات در اين مورد اضافه کرد « وزارت اطلاعات اين قبيل مسائل را از نگاه کارشناسی بررسی می کند و نظر خود را به دستگاه قضايی می دهد، البته ممکن است دستگاه قضايی پس از بررسی حتی نظر ما را قبول نکند».

وی با بيان اينکه دستگاه قضايی درباره پرونده رکسانا صابری نظر وزارت اطلاعات را پذيرفته بود، اظهار داشت «اتفاقا در اين باره دستگاه قضايی نظر وزارت اطلاعات را قبول کرد و حکم حبس را برای اين فرد صادر نمود که صدور اين حکم به معنای گناهکاری اوست».
XS
SM
MD
LG