لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۰

وزیر خارجه ایتالیا می گوید که هنوز قصد دارد به ایران سفر کند


فرانکو فرانتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا
فرانکو فرانتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا
يک هفته پس از آنکه وزارت خارجه ايتاليا از لغو سفر فرانکو فرانتينی، وزير خارجه اين کشور، به ايران خبر داده بود، وی می‌گويد هنوز قصد دارد به ايران سفر کند.

آقای فرانتينی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «رپوبليکا» که روز چهارشنبه به چاپ رسيد، گفت که سفر وی به تهران صرفاً برای مدتی به تأخير افتاده است و اضافه کرد که وی از تهران خواهد خواست تا نماينده‌ای برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه گروه هشت اعزام کند. اين اجلاس قرار است ماه آينده در بندر ايتاليايی «تری‌استه» برگزار شود.

وزير خارجه ايتاليا در مصاحبه با «رپوبليکا» اظهار داشت: «پيام ما روشن است و من دوباره آن را تکرار می‌کنم: ما در تری‌استه در انتظار شما هستيم تا با يکديگر، به عنوان همکارانی مسئول با يکديگر تشريک مساعی کنيم، تا به آنهايی که در هراس از شما هستند نشان دهيم که شما آمادگی داريد رفتاری مسئولانه پيش بگيريد.»

اجلاس وزرای خارجه گروه هشت که رياست دوره‌ای آن اکنون بر عهده کشور ايتاليا است روزهای ۴ تا ۶ تيرماه برگزار خواهد شد و وضعيت افغانستان و پاکستان در صدر موضوعاتی است که قرار است مورد بحث قرار بگيرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، خواستار حضور ايران در اين اجلاس است.

قرار بود وزير خارجه ايتاليا در سفر خود به تهران علاوه بر موضوع امنيت در افغانستان و پاكستان، مسئله برنامه هسته اى جمهورى اسلامى و صلح خاورميانه را با مقام هاى ايرانى مورد بحث قرار دهد.

لغو دیدار آقاى فراتينى ساعاتى پس از آن اعلام شد كه محمود احمدى نژاد در شهر سمنان اعلام كرد ايران موشك زمين به زمين ميان برد با نام «سجيل – ۲» و با برد دو هزار كيلومتر آزمايش كرده است.

تلويزيون دولتى جمهورى اسلامى ايران تصاويرى از پرتاب اين موشك را نشان داد كه به گفته مقام هاى ايران، بردى معادل شهاب – ۳ دارد. اين موشك مى تواند خاك اسرائيل را مورد هدف قرار دهد.
XS
SM
MD
LG