لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۵

دو پليس اسرائيلی به ضرب گلوله کشته شدند


نیروهای پشتیبان ارتش اسرائیل در منطقه درگیری مستقر می‌شوند
نیروهای پشتیبان ارتش اسرائیل در منطقه درگیری مستقر می‌شوند

سخنگوی پليس منطقه‌ای اسرائيل اعلام کرد که روز يکشنبه در حمله‌ای به واحد پليس اين کشور در نزديکی شهرک يهودی‌نشين مسوا، در شمال دره اردن دو مأمور پليس مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

ميکی رزنفلد، سخنگوی پليس منطقه‌ای اسرائيل، اضافه کرد که پس از اين حمله واحدهای پشتيبانی از طرف ارتش و پليس به منطقه درگيری اعزام شدند تا تحقيقات در اين باره را پی‌گيری کنند.

در همين حال، گزارشی در وب‌سايت روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر شده و در آن به جزئيات مربوط به درگيری روز يکشنبه اشاره رفته است. بر طبق گزارش هاآرتص، یکشنبه شب یک گشتی پليس اسرائيل اسير کمين تيراندازان فلسطینی شد و در درگيری که در پی آن به‌وجود آمد يک نفر از مأموران پليس اسرائيل بلافاصله پس از اصابت گلوله جان سپرد و مأمور ديگر کوتاه زمانی پس از رسيدن گروه امداد بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

بازرسی خودروی پلیس که مورد حمله قرار گرفته بود

منطقه درگيری، يک منطقه عمدتاً زراعی و کشاورزی در نزديکی شهرک مسوا، در مجاورت مرز اردن بوده که تحت کنترل امنيتی نيروهای نظامی و انتظامی اسرائيل است. در اين منطقه نزديک به ۳۰ شهرک يهودی‌نشين با هفت هزار سکنه وجود دارد.

در پيوند با همين رويداد يکی از سخنگويان گردان‌های شهدای الاقصی، شاخ انشعابی از جنبش فتح به رياست محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی، به خبرگزاری رويترز گفته است که گروه ناشناخته‌ای با نام يگان «عماد مغنيه» مسئوليت اين حمله را پذيرفته است.

نام اين گروه نام فرمانده نظامی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان است که در بهمن ماه ۱۳۸۶ در دمشق ترور شد.

XS
SM
MD
LG