لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۴

باران بی‌سابقه در کراچی ده‌ها نفر را به کام مرگ برد


 خيابان‌های کراچی، يکشنبه ۲۹ تيرماه ۱۳۸۸
خيابان‌های کراچی، يکشنبه ۲۹ تيرماه ۱۳۸۸
باران‌های موسمی که در ۳۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است در کراچی جان ده‌ها نفر را گرفت و شبکه برق‌رسانی به ۱۵ ميليون نفر ساکنين اين شهر را قطع کرد.

مقام‌های دولتی به دنبال اجساد افراد بيشتری هستند چراکه اداره بهداشت شهر اعلام کرده گزارش‌هايی دال بر وجود قربانيان بيشتری دريافت داشته است. دکتر سجنانی از اداره بهداشت شهر کراچی به شبکه تلويزيونی سی‌ان‌ان گفته است «بيشتر کشته‌شدگان يا بر اثر خفگی در آب يا خراب شدن ديوار و سقف امکن مسکونی کشته شده‌اند.»

ساکنين کراچی می‌گويند که زندگی در شهر کاملاً مختل شده است ، بيشتر نقاط شهر تا ۳۰ ساعت قطعی برق داشته‌اند و هنوز بخش‌هايی از شهر در خاموشی است. سيلاب به درون ساختمان‌های اداری نفوذ کرده و همه اداره‌ها و مراکز خدمات شهری عملاً تعطيل است. آب آشاميدنی شهر نيز قطع شده است.

باران از جمعه شب آغاز شد و تا روز يکشنبه که ميزان بارش به بيش از ۲۰ سانتی‌متر رسيد، ادامه پيدا کرد. از آنجایی که شبکه قديمی فاضلاب شهر ديگر کشش حجم سيلاب را ندارد، آب در معابر عمومی جريان پيدا کرده است.

باران‌های موسمی در شبه‌قاره هند از اوائل تير تا شهريور ماه ادامه پيدا می‌کند. بارش امسال، به گفته کارشناسان ۱۵ روز ديرتر از موعد آغاز شده اما مانند هر سال با خود سيل، رانش زمين و خرابی بسياری به همراه آورده است. سال پيش در حدود ۲۵۰ نفر قربانی سيلاب‌های تابستانی در پاکستان شدند.
XS
SM
MD
LG