لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۲

شکایت وزیر ورزش از علی دایی


علی دایی، سرمربی پیشین پرسپولیس
علی دایی، سرمربی پیشین پرسپولیس

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از علی دایی و علیرضا رحیمی سرمربی و مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس به دلیل «نشر اکاذیب» شکایت کرد. دایی و رحیمی هم برای ادای توضیحات در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافتند.

پرونده شکایت وزیر ورزش از علی دایی در حالی به جریان افتاده که وکیل دایی در خصوص رأی دادگاه تجدیدنظر محمد مایلی‌کهن گفته: رأی دادگاه که نام‌برده را به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود تأیید شد و این رأی به دادگاه شعبه ۱۰۵۷ ارسال شده تا مایلی‌کهن برای اجرای حکم فراخوانده شود.

او درباره شکایت دایی از نادر فریادشیران هم گفته: «ایشان به ۴ ماه حبس تعلیقی و یک میلیون ریال محکوم شده و اگر یک بار دیگر ادعاهایش علیه علی دایی را مطرح کند دوباره پرونده فریادشیران به جریان خواهد افتاد و او هم محکوم خواهد شد.»

غیر از شکایت وزیر ورزش از علی دایی و شکایت دایی از مایلی کهن و فریادشیران، دو هفته قبل او در دادگاه انقلاب نیز حضور داشته اما حاضر نشد با خبرنگاران تلویزیون که همزمان برای پوشش اخبار دادگاه مهدی هاشمی به محل رفته بودند، مصاحبه کند.

دلیل شکایت وزیر ورزش از دایی، اظهارات سرمربی پیشین تیم ملی ایران درباره دخالت وزیر در برکناری‌اش از سمت سرمربی‌گری پرسپولیس است.

نوزدهم شهریور امسال، علی دایی و رحیمی جای خود را به حمید درخشان و بهروز منتقمی دادند. این جابه‌جایی پرتنش بود و طی دو روز، تمرینات پرسپولیس واقع در ورزشگاه درفشی‌فر را به جنجال کشید.

دایی که همزمان با حمید درخشان در محل تمرین حضور یافته و حاضر به ترک آنجا نبود، به خبرنگاران گفت: «زمانی سرمربی تیم ملی بودم و توسط احمدی‌نژاد از کار برکنار شدم. امروز هم وزیر ورزش مرا برکنار کرد. کسی که معلوم نیست از کجا آمده و فقط به خاطر اینکه پول دارد، برای پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کند. دلم برای ورزش ایران می‌سوزد.»

اشاره او به حمیدرضا سیاسی عضو پرنفوذ هیات مدیره پرسپولیس بود که به تازگی، حضورش در اسپانیا برای مذاکره با سران باشگاه رئال مادرید نیز خبرساز شده‌است.

دایی درباره او گفت: «نمی‌دانم چرا کسی که در کار تراکم است آمده و راجع به من صحبت می‌کند. این زنگ خطری برای ورزش است. درخشان اگر فوتبال را می‌فهمید، پیکان و شاهین بوشهر را به فلاکت نمی‌کشاند.»

دایی حاضر به ترک محل تمرین نشد و وعده داد که روزهای بعد هم به تمرینات می‌آید، مگر اینکه حکم برکناری‌اش را دریافت کند. رحیمی نیز که خودش هم پس از دایی برکنار شده بود، همچنان او را سرمربی قانونی این تیم می‌دانست.

در پی متشنج شدن فضا، خبرگزاری ایسنا نوشت افشین پیروانی دستیار دایی جملات توهین‌آمیزی را خطاب به سرمربی جدید بیان کرد اما دایی دستش را روی دهان او گذاشت.

درخشان هم پس از قبول مسئولیت، چند بار به انتقاد از کادر فنی پیشین پرداخته. او در جام حذفی و در نشست خبری بعد از بازی با راه آهن گفت بازیکنانی که از دقیقه ۵۰ کم می‌آوردند، حالا با حضور او در پرسپولیس، ۱۲۰ دقیقه می‌دوند.

آنچه دایی درباره دخالت مسئولان ورزش در برکناری‌اش عنوان کرد، توسط دستیارانش هم تکرار شد. بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بانان پرسپولیس گفت: «این تصمیم‌گیری‌ها از بالا صورت گرفته و از ابتدای فصل به دنبال این تغییرات بوده‌اند که حتی در فوتبال آماتور دنیا نیز این امر را مشاهده نمی‌کنیم.»

پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم در صحن مجلس، وزیر ورزش را متهم کرد که «علی دایی شهریار فوتبال ایران را مظلوم کرده» و در عوض علی کریمی را «لوس و ننر» بار آورده‌است و مسئولیتی خارج از ظرفیت‌اش به او سپرده. پیرموذن گفت این رویه وزیر ورزش، «خسران‌آور» خواهد بود.

حالا خبرگزاری فارس نوشته علی دایی با ارائه مدارک و مستندات در برابر شکایت وزیر ورزش از خود دفاع کرده. رسانه‌ها توضیحی درباره محتویات این مدارک نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG