لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۱

بدترین روز شاخص بورس تهران در سال جاری


بورس تهران
بورس تهران
به گزارش سایت بورس تهران، کل ارزش شاخص بورس تهران روز یک‌شنبه ۲۴ فروردین با ۱۵۸۱ واحد، معادل دو ممیز هفت صدم کاهش روبه‌رو شد.

این میزان کاهش در سال ۱۳۹۳ بی‌سابقه بود و باعث شد تا روز یک‌شنبه تبدیل به بدترین روز از ابتدای سال جاری از نظر عملکرد کلی نمادهای معاملاتی در شاخص بورس تهران شود.

با کاهش کم‌سابقه ۱۵۸۱ واحدی روز یک‌شنبه، بورس تهران از ابتدای سال ۹۳ تاکنون بیش از ۵ درصد از کل ارزشش را از دست داده‌است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:38 0:00
لینک مستقیم

این کاهش چشمگیر در حالی روی می‌دهد که مدیران سازمان بورس تهران همچنان با یادآوری عملکرد موفق سال گذشته بورس تهران چشم‌انداز «مثبتی» از نمودار حرکتی بورس نشان می‌دهند.

با این همه ورود بورس تهران به کانال ۷۴ هزار واحدی برای فعالان اقتصادی زنگ هشدار جدی تلقی می‌شود و خبرگزاری ایسنا نیز در گزارش تازه‌ای از افرایش جو ناامیدی در بورس تهران به دنبال ریزش‌های روزهای اخیر گزارش داده‌است.

کاهش ارزش بورس اوراق بهادار تهران در روز یکشنبه همزمان بود با افزایش قیمت ارزهای خارجی در تهران.

صبح روز یک‌شنبه بهای هر دلار آمریکا به گزارش خبرگزاری ایسنا در بازار آزاد به ۳۱۲۰ تومان رسید که نسبت به روز پیش از آن افزایشی ۴۰ تومانی داشت.

قیمت یورو از مرز ۴۳۰۰ تومان فراتر رفت و قیمت سکه طرح جدید بهار آزادی نیز با رسیدن به ۹۷۸ هزار تومان در روز تعطیلی بازارهای جهانی بار دیگر احتمال نزدیکی ارزش این کالا به مرز روانی یک میلیون تومان را مطرح کرد.

این برای نخستین بار در سال ۹۳ است که قیمت ارز و طلا در بازار آزاد ایران به چنین ارقامی می‌رسد.

نوسان‌های شدید در شاخص‌های اقتصادی ایران همزمان با نام‌نویسی از متقاضیان دریافت یارانه و ادامه ابهام‌ها درباره قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی روی می‌دهد.

همزمان تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران ادامه دارد که به گفته بسیاری از اقتصاددانان همچنان اثرگذارترین عامل بر عملکرد کلی اقتصاد ایران است.

در مقابل تکانه‌های اقتصادی روزهای اخیر، مدیران اقتصادی دولت حسن روحانی با اشاره به روند کاهشی نرخ تورم در ماه‌های اخیر نسبت به بازگشت ثبات به اقتصاد ایران ابراز امیدواری می‌کنند.
XS
SM
MD
LG