لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

تعداد قربانیان حادثه زیر دست و پا ماندن در هند به ۱۰۹ نفر رسید


اجساد کشته‌شدگان بر روی پل
اجساد کشته‌شدگان بر روی پل
به گفته مقام‌های هندی، شمار کسانی که در يک مراسم مذهبی در مرکز اين کشور زير دست و پا جان باختند به ۱۰۹ نفر رسيده است. پيش‌بينی شده بود که تعداد تلفات اين حادثه به بيش از يکصد نفر برسد.

مدير بهداشت منطقه گفته است تا شامگاه يکشنبه ۱۰۹ جسد کالبدشکافی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز يکشنبه ۲۱ مهر به نقل از پليس هند اعلام کرد بيش از ۲۰ هزار زائری که روی پلی در نزديکی يک معبد در حرکت بودند پس از انتشار شايعه‌ای مبنی بر احتمال ريزش پل، به سمت خروجی آن هجوم آوردند که در پی آن شمار زيادی زير دست و پا ماندند.

این حادثه در منطقه داتیا، واقع در استان مادیا پرادش مرکزی و پس از آن رخ داد که شایعه شد یک تراکتور سنگین احتمالاً به پل آسیب رسانده و باعث فروریختن آن شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۴۰۰ هزار نفر برای عبادت در این معبد و اطراف آن حضور دارند.

شبکه تلويزيونی هندی «ان‌دی‌تی‌وی»، به نقل از شاهدان عينی گزارش داده که وضعيت وقتی بدتر شد که نيروهای پليس با چوب دستی که به «لاسيس» مشهور است به جمعيت حمله کردند.
اما سرهنگ آريا، معاون پليس محلی، اين مسئله را تکذيب کرده است.
ميليون‌ها هندو برای جشن گرفتن مراسم ناواتری که مخصوص پرستش خدای «دورگا» است به معابد شمال هندوستان آمده‌اند.
کشور هند، سابقه‌ای طولانی در کشته شدن افراد بر اثر ماندن در زير دست و پا در مراسم مذهبی دارد. از جمله در فوريه گذشته، ۳۶ زائر که از جشنواره مذهبی کومبا ملا به خانه‌های خود باز می‌گشتند، در کنار رودخانه گنگ کشته شدند.
حدود ۱۰۲ زائر هندو نيز در ژانويه ۲۰۱۱ بر اثر له شدن زير دست و پا در ايالت کرالا و ۲۲۴ نفر ديگر در سال ۲۰۰۸ در جودی‌پور کشته شدند.
XS
SM
MD
LG