لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۹

پلیس مانع برگزاری مراسم «شب قدر» توسط اصلاح‌طلبان شد


سایت کلمه، نزدیک به مخالفان، گزارش داده است که برگزاری «مراسم احیا در اولین شب قدر» که قرار بود توسط گروهای از اصلاح طلبان در «حسینیه دارالزهرا» برگزار شود، با حضور «تعداد زیادی از نیروهای لباس شخصی و پلیس» لغو شد.

در همين حال، گزارش شده که تعداد ديگری از اصلاح‌طلبان مراسم ديگری را در شب‌های ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان (هفتم و نهم مرداد) در نقاط ديگری از تهران برگزار می‌کنند.

حسینیه دارالزهرا در محله ولنجک واقع در شمال تهران، متعلق به علی‌اکبر محتشمی‌پور، عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر اسبق کشور است که از شخصیت‌های اصلاح‌طلب به شمار می‌رود.

سایت «کلمه» گزارش داده که مراسم لغو شده قرار بود با سخنرانی محمدعلی خسروی، از اعضای «دفتر حفظ و نشر آثار امام و عضو مجمع روحانیون مبارز» برگزار شود اما نیروی انتظامی با «کمک عده‌ای از لباس شخصی‌ها» از برگزاری این مراسم که «جمعی از یاران و نزدیکان امام خمینی» بانی برگزاری آن بودند، ممانعت کرد.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم مذهبی اصلاح‌طلبان در مکان‌هایی مانند حسینیه ارشاد، کانون توحید و شهرهای مختلف کشور منتشر شده است.

سایت کلمه خبر داده که تعدادی از نیروهای نزدیک به اصلاح‌طلبان در صدد راه‌اندازی مجدد برنامه‌های مذهبی در کانون توحید هستند. این مجموعه متعلق به سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید نزدیک به جناح اصلاح‌طلب است.

بر اساس این گزارش، ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم مذهبی اصلاح‌طلبان در دارالزهرا و «برخی رفتارهای امنیتی، بازداشت ها و تهدیدهای دیگر» نشان می دهد که «هسته سخت قدرت کماکان از تن دادن به تمایل عمومی برای ایجاد آرامش و خروج از فضای امنیتی سر باز می‌زند و حتی با مراسم عادی مذهبی نیز مخالفت می‌کند.»

در یک مراسم مذهبی دیگر به مناسبت «شب‌های قدر»، قرار است علیرضا علوی‌تبار، داود سلیمانی، مصطفی درایتی و تعدادی دیگر از شخصیت‌های مذهبی اصلاح‌طلب، در مدرسه اندیشه و قلم تهران سخنرانی کنند.
XS
SM
MD
LG