لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

مديران مسئول «نشاط» و «تهران امروز» مجرم شناخته شدند


علی‌اکبر کسائیان، دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات تهران، از مجرم شناخته شدن مدیرمسئول روزنامه نشاط، از روزنامه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان، توسط دادگاه خبر داده است.

آقای کسائیان به خبرگزاری تسنیم گفته که شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، در جلسه یکشنبه ۱۹ مرداد، لطیف صفری، مدیرمسئول روزنامه نشاط را مجرم شناخته و هیئت منصفه نیز او را «مستحق تخفیف در مجازات ندانسته» است.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات افزوده است که آقای صفری «به اتهام توهین به مقدسات و مسلمات قرآنی به اتفاق آراء و به دلیل شکایت نیروی انتظامی و همچنین شکایت سه تن از نمایندگان مجلس با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.»

روزنامه نشاط که در سال ۱۳۷۷ و پس از توقیف روزنامه‌های جامعه و توس منتشر شد، از آن هنگام تا کنون، چند بار توقیف و رفع توقیف شده است.

این روزنامه قرار بود آخرین بار در سال ۱۳۹۲ منتشر شود که به گفته سردبیر آن، ماشالله شمس‌الواعظین، پیش از انتشار «با ورود» رئیس قوه قضائیه، از انتشار آن جلوگیری شد.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات همچنین خبر داده که در جلسه یکشنبه دادگاه، پرونده روزنامه تهران امروز نیز به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بررسی شده است.

به گفته علی‌اکبر کسائیان، مجید رفیعی، مدیرمسئول این روزنامه نزدیک به جناح اصولگرا، در مورد شکایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، با «اکثریت آراء مجرم» اما «به اتفاق آراء مستحق تخفیف» شناخته شد.

آقای صفری در عین حال، در مورد شکایت کاوه اشتهاردی، مدیرمسئول سابق روزنامه ایران، با «اکثریت آراء» هیئت منصفه دادگاه مطبوعات «مجرم شناخته نشد.»

به گفته نهادهای بین‌المللی ناظر بر آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران، یکی از بالا‌ترین آمار توقیف مطبوعات و دستگیری روزنامه‌نگاران در جهان را دارد.

XS
SM
MD
LG