لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۷

پدر خوانده اسراییل در انفجار اتومبیل به قتل رسید


پلیس اسراییل نگران است کشته شدن یعکوو آلپرون، معروف ‌ترین تبهکار اسراییل و رییس یکی از باندهای مافیایی این کشور، میان باندهای مختلف مافیایی «جنگ جهانی» به راه بیندازد.


یعکوو آلپرون، ۵۴ ساله، معروف به «دن آلپرون» ظهر روز دوشنبه در شمال تل ‌آویو در انفجار یک اتومبیل کشته شد. او که رییس یکی از گروه‌های مشهور مافیایی بود دقایقی پیش از انفجار از دادگاه خارج شده بود.


از آنجا که خانواده آلپرون «سوگند» خورده اند «عاملان این قتل را به مجازات برساند»، طبق ارزیابی پلیس، ممکن است نه تنها اعضای این باند، بلکه مردم عادی نیز در جریان تسویه حساب‌های مافیایی‌ها مورد هدف قرار گیرند.


آقای آلپرون به دادگاه رفته بود تا در محاکمه یکی از پسران جوانش شرکت کند. دوربین‌های تلویزیونی زیادی در دادگاه بود و او با کلاه شاپو بر سر و عینک آفتابی در حالی که همسرش را عاشقانه بغل کرده بود با خبرنگاران سخن گفت.


لحظاتی بعد، صدای انفجار بمب در این بخش از تل ‌آویو، خبرهای سیاسی و اقتصادی مهم روز را به حاشیه راند و خبر کشته شدن آلپرون در صدر گزارش‌ها قرار گرفت.


چند خانواده مافیایی اصلی اسراییل را شرقی ‌تبارها و عمدتا کسانی تشکیل می‌دهند که ریشه‌ آنها به مراکش باز می گردد.


به گفته پلیس، «نوچه‌ های باندهای رقیب» هنگامی که آلپرون در دادگاه پسرش حضور داشته بمب را زیر اتومبیل او بسته و سپس با تلفن همراه آن را منفجر کرده ‌اند. این ظن قوی وجود دارد که خانواده مافیایی «ابرجیل»، آلپرون را کشته باشند.


پلیس چند بار در سال‌های اخیر آلپرون را نجات داده و به او اطلاع داده بود که اگر به جای مشخصی برود به قتل خواهد رسید.


آلپرون در سال‌های دهه هفتاد نخستین باند مافیایی اسراییل را تشکیل داد و در سال‌های اخیر دو پسر و چهار برادرش نیز درگیر آن بودند. یعکوو آلپرون در سال ۱۹۹۳ به مدت پنج سال به اتهام «باج‌ گیری» زندانی شد.


او از جمله بر سر درآمد میلیون‌ها بطری‌ خالی نوشابه که توسط مردم به آشغالدانی ویژه این بطری‌ها ریخته می ‌شود با دیگر تبهکاران رقابت داشت.


باندها در امور اقتصادی و بازرگانی دیگر مانند درآمد کلوب‌های شبانه با یکدیگر رقابت و درگیری دارند.


آلپرون در تجارت مواد مخدر دخالت نداشت و مشهور بود که اعضای باند خود را از درگیر شدن در این کار نهی می ‌کرد.


در انفجار روز دوشنبه در تل‌آویو که قتل یعکوو آلپرون را در پی داشت، دو شهروند عادی نیز در یک ایستگاه اتوبوس زخمی شدند.


چند خانواده مافیایی اصلی اسراییل را شرقی ‌تبارها و عمدتا کسانی تشکیل می‌دهند که ریشه‌ آنها به مراکش باز می گردد.


مهاجرت یک و نیم میلیون شهروند روسیه در دو دهه اخیر نیز موجب تشکیل باندهای جدید مافیا شده است.
XS
SM
MD
LG