لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۱

سرعت راه رفتن مردم در جهان زیادتر شده است


نتيجه يک مطالعه در شهرهای بزرگ جهان نشان می دهد که عابرين پياده در اين شهرها، در مقايسه با سال های قبل، با شتاب بيشتری راه می روند.
نتيجه يک مطالعه در شهرهای بزرگ جهان نشان می دهد که عابرين پياده در اين شهرها، در مقايسه با سال های قبل، با شتاب بيشتری راه می روند.
نتيجه يک مطالعه در شهرهای بزرگ جهان نشان می دهد که عابرين پياده در اين شهرها، در مقايسه با سال های قبل، با شتاب بيشتری راه می روند.

بر اساس اين تحقيق، شهروندان در شهرهای بزرگ با قدم های بلند تری راه می روند که اين خود دستپاچگی آنها را برای رسيدن از مکانی به مکان ديگر نشان می دهد.

محققين می گويند که اين شتاب به اين معنی است که آن ها، قصد دارند از روز خود تا آنجا که می توانند بهره ببرند.

دانشمندان می گويند که اين علائم، از نشانه های «بيماری زندگی مدرن» است که با ايميل و پيام های کوتاه پر شده است و فرد در اين زندگی بايد که ۲۴ ساعته در دسترس باشد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، بيشترين شتاب در کشور سنگاپور ديده می شود که از نظر اقتصادی به سرعت در حال رشد است.

محققان به اين نتيجه رسيده اند که عابران سنگاپوری در مقايسه با ساير پياده های جهان، سريع تر حرکت می کنند. آنها ۳۰ درصد سريع تر از عابران پياده سنگاپوری در سال ۱۹۹۰ راه می روند.

در شهر گوانگ جو در چين، مردم ۲۰ درصد بيشتر از دهه قبل در هنگام راه رفتن عجله به خرج می دهند.

در اين تحقيق، کپنهاگ و مادريد، سريعترين شهرهای اروپا هستند و در رقابتی نزديک توانستند پاريس و لندن را شکست بدهند.

با اينکه نيويورک به «شهری که هرگز نمی خوابد» معروف است اما اين شهر در مقايسه با ديگر شهرهای بزرگ چهان، رتبه هشتم را بعد از دوبلين و برلين به دست آورده است.

ريچارد ويزمن، استاد روانشناسی دانشگاه هرت فورد شاير که يکی از محقيقين اين طرح است، با مقايسه تطبيقی رفتار عابرين پياده در سال ۱۹۹۴، به اين نتيجه رسيده است که مردم در حال حاضر ۱۰ درصد عجله بيتشری راه می روند.

اين محقق به خبرگزاری رويترز می گويد: «گام زندگی در شهرهای بزرگ حهان، امروزه سريع تر از قبل است و مردم بيتشری را تحت تاثير می گذارد.»

او عقيده دارد که اين سرعت مردم را بيشتر از هر زمان ديگری تحت تاثير قرار می دهد چرا که برای اولين بار در در تاريخ، بيشترين جمعيت جهان در مراکز شهری زندگی می کند.

در اين تحقيق، محققان، در هر شهر شلوغ ترين خيابان و يا پياده روهای مسطح را که عابرين بدون هيچ مانعی بتوانند با آخرين سرعت شان راه بروند راه انتخاب کرده اند و سپس، زمان سرعت راه رفتن مردم را برای پيمودن ۶۰ فوت، محاسبه کرده اند.

محققان تنها بزرگسالان را زير نظر گرفتند و از آن دسته عابرين پياده که با موبايل حرف می زدند يا از خريد برگشته بودند را هم ناديد گرفتند.

زمان شتاب مردم درپنج شهر بزرگ جهان طبق تحقيق، چنين است:
  • ۱- سنگاپور با ۱۰ ثانيه و ۵۵ صدم ثانيه
  • ۲- کپنهاگ با ۱۰ ثانيه و ۸۲ صدم ثانيه
  • ۳- مادريد با ۱۰ ثانيه و ۸۹ صدم ثانيه
  • ۴- گوانگ ژو با ۱۰ ثانيه و ۹۴ صدم ثانيه
  • ۵- دوبلين با ۱۱ ثانيه و ۳ صدم ثانيه
XS
SM
MD
LG