لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

نمایندگان استان هرمزگان در مجلس استعفا کردند


هنوز وزارت کشور يا دفتر رياست جمهوری ایران به اين اقدام اعتراضی نمايندگان مردم در مجلس، واکنشی نشان نداده اند.
هنوز وزارت کشور يا دفتر رياست جمهوری ایران به اين اقدام اعتراضی نمايندگان مردم در مجلس، واکنشی نشان نداده اند.

خبرگزاری های ايران روز سه شنبه گزارش دادند که تمامی نمايندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به انتصاب استاندار جديد برای اين استان، از نمايندگی مجلس استعفا کردند.


هنوز خبری از واکنش هيئت رييسه و ديگر نمايندگان مجلس شورای اسلامی مخابره نشده است. استعفای نمايندگان، زمانی رسميت می يابد که به تصويب مجلس برسد.


خبر استعفای دسته جمعی پنج نماينده استان هرمزگان، توسط شهريار مشيری، نماينده مردم بندرعباس اعلام شد. وی در حاشيه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «نمايندگان استان هرمزگان از انتصاب استاندار جديد بی خبر بودند و از طريق رسانه ها در جريان اين انتصاب قرار گرفتند.»


استاندار، از پست های سياسی مهم در جمهوری اسلامی ايران و اختيار انتخاب يک استاندار با وزير کشور است. در اين ميان نمايندگانی که از استان های مختلف، در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، همواره تلاش می کنند تا در اين انتخاب، نقش داشته باشند.


به رييس جمهوری پيشنهاد می کنيم، پنج تن ديگر را هم از شهرداری تهران بياورد و جای ما بنشاند در مجلس، تا مجلس هم از حد نصاب نيفتد.
نماينده بندر عباس

به گزارش خبرگزاری ها، محمد آشوری، سيد عبدالله حسينی، علی ديرباز، علی معلمی پور و شهريار مشيری، پنج نماينده استان هرمزگان هستند که روز سه شنبه از ورود به جلسه علنی مجلس خودداری کردند تا به آنچه «انتصاب استاندار بدون مشورت با آنها» می خواندند، اعتراض کنند.


شهريار مشيری که به نمايندگی از اين پنج تن در جمع خبرنگاران حاضر شد، گفت که استاندار جديد هرمزگان، از مسئولان قبلی شهرداری تهران است و افزود: «به رييس جمهوری پيشنهاد می کنيم، پنج تن ديگر را هم از شهرداری تهران بياورد و جای ما بنشاند در مجلس، تا مجلس هم از حد نصاب نيفتد.»


محمود احمدی نژاد، پيش از آنکه در انتخابات سال ۱۳۸۴ پيروز شود، شهردار تهران بود و پس از آنکه به کاخ رياست جمهوری راه يافت، جمع بزرگی از مديران زير دست خود در شهرداری تهران را نيز به سمت های عالی اجرايی منصوب کرد. اين نخستين بار نيست که انتصاب يکی از مقام های سابق شهرداری تهران به پستی در دولت، با اعتراض رو به رو می شود.


سيد عبدالله حسينی، يکی ديگر از نمايندگان استان هرمزگان، در تشريح علت اعتراض نمايندگان اين استان به خبرگزاری مهر گفت: « در کليه دولت ها وزير کشور برای انتخاب استاندار هر استان، با مجمع نمايندگان آن استان تشکيل جلسه می داد و قبل از اعلام و معرفی وی با نمايندگان مشورت می کرد.»


اين نماينده مجلس شورای اسلامی، با بيان اينکه نمايندگان استان هرمزگان نام استاندار جديد اين استان را از رسانه ها شنيده اند، اقدام دولت احمدی نژاد در انتصاب اين شخص را، نشان دهنده «خود رايی و بی توجهی» در دولت جمهوری اسلامی ايران دانست.


به گزارش خبرگزاری مهر، آقای حسينی گفت که «حتی وزير کشور و معاون پارلمانی وی نيز در جريان اين انتصاب نبوده اند.»


همچنين يکی ديگر از نمايندگان اين استان که نامش ذکر نشده، به خبرگزاری فارس گفت که گروه نمايندگان معترض، هيچ شخص خاصی را برای اين پست معرفی نکرده اند و تنها بر «ضرورت آشنا بودن استاندار با منطقه» تاکيد دارند.


هنوز وزارت کشور يا دفتر رياست جمهوری ایران به اين اقدام اعتراضی نمايندگان مردم در مجلس، واکنشی نشان نداده اند.


XS
SM
MD
LG