لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۲

بررسى روزنامه هاى صبح دوشنبه ايران


روزنامه جام‌جم گزارشى از « نشست سران قوا در سكوت خبرى » منتشر كرده و نوشته « سران قواى سه‌گانه، نخستين نشست خود را پس از روى كار آمدن دولت دهم و همچنين رياست آيت‌الله لاريجانى در دستگاه قضايى ديروز در ميان سكوت خبرى برگزار كردند تا درباره مسائل مهم و جارى كشور رايزنى كنند. »

تنها خبر انتشار يافته از اين نشست اظهارات مرتضى بختيارى وزير دادگسترى است كه روز يك شنبه گفت در نشست صادق لاريجانى،على لاريجانى و محمود احمدى نژاد « مسائل و موضوعات كلان و مهم كشور مورد بحث و بررسى قرار گرفت و سران ۳ قوه در جمعى صميمانه و دوستانه ضمن بررسى موضوعات مختلف بر هماهنگى و انسجام قوا تاكيد كردند. »

روزنامه جام جم اما اظهارات وزير دادگسترى از محتواى اين جلسه را « خبر كلى و كوتاه » توصيف و تاكيد كرده كه « موضوع مهم ، هدفمند كردن يارانه‌ها » ، « مبارزه با مفاسد اقتصادى » ، و « مسائل و حوادث پس از انتخابات » سه محور اصلى مذاكرات روساى سه قوه جمهورى اسلامى بوده است.

اين روزنامه با تاكيد براينكه « مسائل و حواشى پس از انتخابات رياست جمهورى همچنان هرازگاهى اوضاع كشور را تحت تاثير قرار مى ‌دهد » گزارش داده كه « تلاش براى حل اين موضوعات حتما در جلسه ديروز برادران لاريجانى و احمدى نژاد مطرح و مورد بحث قرار گرفته است، بويژه اين كه قوه قضاييه به طور مستقيم با مسائل قضايى اين حوادث درگير است و موضوع بازداشت‌شدگان، چه آنهايى كه به اتهام اغتشاش و ناآرامى دستگير شده‌اند و چه ماموران خاطى كه برخوردهاى ناشايستى با بازداشت‌شدگان داشته‌اند، مستقيما به قوه‌قضاييه مرتبط است. »

كاهش ۲۰ ليترى سهميه بنزين خودروهاى شخصى

روزنامه خراسان از كاهش سهميه بنزين خودروهاى شخصى خبر داده و نوشته «سهميه بنزين خودروهاى شخصى به ۸۰ ليتر كاهش يافت.»

به نوشته اين روزنامه معاون صنايع و انرژى ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با تائيد كاهش ۲۰ ليترى سهميه بنزين خودروهاى شخصى در فصل زمستان ، گفت كه « بر اساس مصوبه اين ستاد سهميه بنزين خودروهاى شخصى از دى ماه سال جارى ۸۰ ليتر در ماه در نظر گرفته شده است. »

على ربيعى همچنين با اشاره به مصوبه ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در خصوص سهميه بنزين خودروهاى عمومى گفت كه سهميه بنزين خودروهاى عمومى تا پايان سال مطابق سهميه آذرماه توزيع مى شود.

تهديد آل سعود در كيهان

روزنامه كيهان در سرمقاله روز دوشنبه خود با عنوان « آل سعود دو قدم مانده به سقوط » ادعا كرده كه حكومت عربستان سعودى به زودى فرو مى پاشد.

نماينده آيت الله خامنه اى در اين روزنامه همچنين درگيرى گروه شيعه الحوثى با دولت يمن و عربستان را به اعتراضات پس از انتخابات خرداد ماه ايران مربوط كرده و مدعى شده كه به دنبال اعتراضات پس از انتخابات در « امريكا براى رهبران نهضت هاى مقاومت اسلامى منطقه، از جمله حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامى فلسطين و الحوثى » پيام مشتركى ارسال و تاكيد شده كه « ايران به عنوان پشتوانه و عقبه استراتژيك مقاومت هاى اسلامى با بحران در حاكميت روبرو شده و از رهبران نهضت هاى مقاومت خواسته، اين فاكتور را در مناسبات آينده خود به حساب آورند. »

كيهان در حالى كه از كانديداها و مردم معترض به عنوان سران و عوامل فتنه در ايران نامبرده همچنين مدعى شد كه « شعار در حمايت از اسرائيل و آمريكا، خوددارى سؤال برانگيز سران فتنه از محكوم كردن اسرائيل، حتى در روز قدس و آمريكا حتى در روز مقابله با استكبار جهانى ترديدى باقى نمى گذارد كه فتنه انگيزى در ايران، تهديد حزب الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامى در فلسطين » و حمله به گروه الحوثى در يمن « پروژه هايى هستند كه طراح ، مجرى و ستاد عملياتى واحدى دارند. »

تداوم بازداشت احمد زياد آبادى با وجود توديع وثيقه ۲۵۰ ميليون تومانى

روزنامه اعتماد از تداوم بازداشت احمد زيدآبادى به رغم توديع وثيقه خبر داده است.

اين روزنامه از قول وكيل مدافع احمد زيد آبادى روزنامه نگار و دبير كل سازمان دانش آموختگان ايران كه از ۲۴ خرداد تاكنون در بازداشت به سر مى برد ، نوشته « به رغم تامين و توديع وثيقه تعيين شده براى موكلم، تاكنون اقدامات اجرايى صورت نگرفته است. »

به گفته محمد شريف « رئيس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب براى زيدآبادى قرار وثيقه ۲۵۰ ميليون تومانى صادر كرده بود كه توديع شده و يكشنبه هفته گذشته نيز دادگاه رسيدگى به اتهامات وى در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضى پيردوست برگزار شد و بعد از تفهيم اتهاماتى چون تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانى جهت ارتكاب جرم، آخرين دفاع اخذ شد. »

اعتماد به نقل از وكيل احمد زيدآبادى نوشته كه تاكنون حكمى براى وى صادر نشده اما با وجود توديع وثيقه ۲۵۰ ميليون تومانى از آزادى وى نيز جلوگيرى شده است.

مانور سراسرى بسج در ۵ آذر

روزنامه تهران امروز از برگزارى مانور چند ميليونى نيروهاى بسيج در سراسر كشور خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه رئيس ستاد هفته بسيج اعلام كرده كه « بسيجيان حدود دو هفته ديگر،در پنجم آذرماه،نمايشى چند ميليونى در سراسر كشور برگزار خواهند كرد كه نام آن "حماسه ماندگار" است. »

تهران امروز به نقل از محمد فرهادى از فرماندهان بسيج و مسئول هفته بسيج نوشته اين نهاد شبه نظامى برنامه هاى گسترده اى در فاصله اول تا هفتم آذر ماه به مناسبت سى امين سال تاسيس خود در سراسر كشور به اجرا خواهد گذاشت.

اين روزنامه با تاكيد براينكه « مهمترين بخش‌ خبر ساز اين هفته، مانور چند ميليونى بسيجيان در روز پنجم آذر، روز تشكيل بسيج مستضعفين خواهد بود » نوشته « اين مانور در حالى برگزار مى شود كه بسيج در ماجراهاى پس از انتخابات نقش پررنگى را ايفا كرده است. »
XS
SM
MD
LG