لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

بررسى روزنامه هاى صبح يک شنبه ايران


روزنامه اعتماد از تشكيل « كميته ويژه رسيدگى به تخلفات دولت در مجلس » خبر داده و نوشته « با حجيم شدن پرونده تخلفات مالى دستگاه هاى اجرايى در ديوان محاسبات، كميته ويژه رسيدگى به تخلفات دولت در مجلس تشكيل مى شود. »

به نوشته اين روزنامه كمتر از چهار ماه پس از آغاز به كار دومين دولت محمود احمدى نژاد ، تخلفات كابينه در گزارش اخير ديوان محاسبات فهرستى بلندبالا دارد تا جايى كه رئيس ديوان را وادار به انتشار محرمانه آن در كميسيون هاى تخصصى مجلس كرده است.

اين روزنامه با اشاره به اينكه « مساله تخلفات قانونى دولت به ويژه در مباحث مالى به داستانى بى سرانجام و البته كليشه اى تبديل شده » از قول عماد حسينى مخبر كميسيون انرژى خبر داده كه« كميته مشتركى از اعضاى كميسيون انرژى، مسوولان وزارت نفت و نيرو و ديوان محاسبات براى رسيدگى به تخلفات دولت تشكيل خواهد شد.» اعتماد همچنين از قول حميدرضا كاتوزيان رئيس كميسيون انرژيمجلس نوشته «از آنجا كه حجم تخلفات دولت بيشتر شده است، مجلس بايد تحرك بيشترى از خود نشان دهد و چنانچه مجلس بر مواضع خود ايستادگى نكرده و برخوردهاى لازم را صورت ندهد، آثار سوء انحرافات دولت از قوانين مصوب، در كوتاه مدت و درازمدت بروز خواهد يافت. »

دبيركل موتلفه اسلامى خواستار محاكمه ميرحسين موسوى شد

روزنامه رسالت اظهارات دبيركل حزب موتلفه اسلامى عليه ميرحسين موسوى را منتشر كرده و از قول وى نوشته « موسوى به دليل طرح موضوع تقلب در انتخابات بايد محاكمه شود.

به نوشته اين روزنامه محمد نبى حبيبى از حاميان دولت حمدى نژاد و دبير كل موتلفه اسلامى با اشاره به اينكه « تقلب در انتخابات “دروغ بزرگ” بود و موسوى اين دروغ بزرگ را مطرح كرد » گفته « در حال حاضر معتقد به سوء نيت موسوى هستم و معتقدم او و كسانى كه اين دروغ بزرگ را گفتند بايد در محكمه قضائى محاكمه شوند. »

دبيركل حزب موتلفه تاكيد كرده « آنان بايد در محاكم قضائى محاكمه شوند و بيايند و ادعاهاى خود را بگويند اگر راست بگويند كه به ادعاهاى آنان رسيدگى مى شود در غير اين صورت بايد مجازات شوند. »

اظهارات يك فرمانده سپاه براى جلوگيرى از «كج فهمى نسل بعد»

روزنامه كيهان از قول سرتيپ پاسدار على فضلى نوشته « مقابله با تهديد سخت به مراتب آسانتر از مقابله با جنگ فرهنگى است. »

به نوشته اين روزنامه فرمانده سپاه ويژه استان تهران گفته است « براى مقابله با شبيخون فرهنگى ما بايد براى نسل جوان، احياكننده قرآن و عترت و فرهنگ بسيجى در ميان نوجوانان و جوانان باشيم تا نسل آينده به دليل عدم بينش امام شناسى و نفهميدن بسيارى از موارد اعتقادى دچار دوگانگى و كج فهمى نشوند. » فرمانده ارشد سپاه پاسداران همچنين گفته كه از اعتراضات پس از انتخابات به عنوان « هجمه شديد و بى سابقه » نامبرده و گفته « انقلاب اسلام امسال، پس از انتخابات نيز با هجمه شديد دشمنان مواجه شد كهدر طول سى سال شبيه اين نوع هجمه بى سابقه است.»

فقر و بيكارى وحشتناک در اهواز به روايت نماينده ولى فقيه

روزنامه جمهورى اسلامى اظهارات آيت الله موسوى جزايرى در مورد آمار بيكارى در اهواز را مورد توجه قرار داده و به نقل از وى نوشته «آمار بى كاران در اهواز خيلى وحشتناك است اين درحالى است كه مركز استان خوزستان خيلى غنى است و نبايد اين گونه باشد. »

به نوشته اين روزنامه موسوى جزايرى نماينده كه خود نماينده ولى فقيه در خوزستان نيز هست تاكيد كرده كه « خوزستان با برخوردارى از يك چهارم صنايع كشور و داشتن زمين هاى مرغوب زراعى نخيلات رودخانه هاى جارى سد و نيروگاه نفت و گاز پتروشيمى و بنادر و درآمدهاى نفتى نبايد فقير و بيكار داشته باشد. »

وى همچنين گفته « ما خجالت مى كشيم بگوييم وضع اقتصادى مان خراب است درحالى كه در استان غنى و زرخيز خوزستان به سر مى بريم. »

راه اندازى مراكز توزيع شربت ترياك در سراسر كشور

روزنامه خراسان گزارش داده كه مراكز توزيع شربت ترياك امسال در سراسر كشور داير ‌مى‌شود.

اين روزنامه به نقل از وزير بهداشت نوشته « شربت ترياك كه ما آن را شربت اپيوم نام گذارى كرده‌ايم مى‌تواند برخى از معتادان سنتى را درمان كند به همين علت تا پايان سال مراكز درمان مجاز با اين شربت با نظارت وزارت بهداشت در شهرهاى مختلف داير مى‌شوند. »

مرضيه وحيد دستجردى همچنين گفته از توزيع شربت ترياك به عنوان « كار جديدى كه وزارت بهداشت براى درمان معتادان » نامبرده و گفته « اجراى كامل اين طرح نياز به كارهاى فراوانى دارد، از جمله اين كه حتما بايد مراكز عرضه كننده اين شربت مورد تأييد وزارت بهداشت باشند. »

به نوشته خراسان مديركل امور درمان و بازپرورى ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز از اجرايى شدن درمان با شربت ترياك از زمستان و ورود اين دارو به چرخه دارويى و درمان اعتياد كشور خبر داد. سعيد صفاتيان گفته كه « از زمستان، درمان با شربت ترياك از صورت پايلوت خارج مى‌شود و به مرحله اجرايى مى رسد. »
XS
SM
MD
LG