لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

سیل در هرمزگان، کاهش دما در نیمه شمالی ایران


بندرعباس
بندرعباس
بارندگی‌های روزهای گذشته در استان هرمزگان و سیلاب‌هایی که در پی آن به راه افتاده، به کشته شدن سه نفر و انتقال بیش از سه هزار نفر از محل سکونت خود به اقامت‌گاه‌های موقتی منجر شده است.

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، روز جمعه هشتم فروردین، از قول مدیر کل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت دو نفر از کشته‌شدگان، کسانی بودند که با خودروی خود، در بخش مرکزی بندرعباس، وارد سیلاب شده‌ و در پی آن جان خود را از دست داده‌اند.

یکی دیگر از قربانیان نیز در پی ریزش بخشی از یک دیوار در همین شهر کشته شده است.

به گزارش ایرنا سه هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان ساکن این استان در شهرهای بندرعباس، پارسیان و قشم، از محل سکونت خود به پنج سالن ورزشی انتقال داده شده‌اند.

اما اسکان موقت آسیب‌دیدگان تنها به ساکنان منطقه محدود نمانده و نزدیک به ۲۰ هزار مسافر نوروزی در جزیره قشم نیز به سال‌های سرپوشیده یا چادرهایی در محل‌های مسقف انتقال داده شده‌اند.

رئیس اداره هواشناسی قشم به ایرنا گفته است بارش‌های روزهای گذشته به ۵۴ میلیمتر رسیده که در این جزیره «بی‌سابقه» است.

احمد مرادی، فرماندار بندرعباس نیز می‌گوید هنوز نمی‌توان برآوردی از خسارت‌های وارد شده در پی بارندگی‌های روزهای گذشته ارائه کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز از پیش‌بینی در مورد وقوع بارش‌های پراکنده در این استان و نیز استان‌های کرمان و ارتفاعات البرز و شمال‌غرب ایران در روز جمعه خبر داده است.

در عین حال پیش‌بینی شده است که از روز یک‌شنبه با باران و برف در سواحل غربی دریای خزر و بخش‌های مرکزی کوه‌های زاگرس، نیمه شمالی ایران با «کاهش دمای محسوسی» روبه‌رو شود.
XS
SM
MD
LG