لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۰۲

هفت ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر در مالزی بازداشت شدند


رسانه‌های مالزی از قول پلیس آن کشور گزارش دادند که «در پی عملیاتی یک ماهه» هفت ایرانی به اتهام عضویت در یک گروه قاچاق مواد مخدر، بازداشت شده‌اند.

هفت کیلوگرم متافتامین نیز همراه این افراد کشف شده است.

خبرگزاری رسمی مالزی، برناما، می‌گوید مواد مخدر کشف شده همراه گروه، بیش از یک میلیون رینگیت (تقریباً ۳۴۰ هزار دلار آمریکا) ارزش‌گذاری شده است.

روزنامه «استار» چاپ کوالالامپور نیز می‌گوید این افراد بین ۲۲ تا ۴۶ سال سن دارند و یک زن مالزیایی نیز همراه آنها بازداشت شده است.

خبرها و گزارش‌ها در این مورد روز پنجم آبان ماه به رسانه‌ها درز کرده است، اما آنطور که پلیس مالزی میگوید، این هفت ایرانی در هفته گذشته بازداشت شده‌اند.

علاوه بر مواد مخدر، هفت اتومبیل این افراد نیز ضبط شده است.

نور رشید ابراهیم، مدیر پلیس فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر «ان‌سی‌آی‌دی» به خبرنگاران گفته است دو تن از بازداشت‌شدگان ایرانی زن هستند.

برپایه قوانین مالزی، بازداشت‌شدگان ممکن است با حکم اعدام روبه‌رو شوند.

خبرها در مورد بازداشت این هفت ایرانی، دو هفته پس از آن منتشر می‌شود که پلیس مالزی از بازداشت «یک گروه عمده» قاچاقچی مواد مخدر خبر داده بود. در میان آنها نیز دو ایرانی، ۲۳ و ۲۵ ساله، دیده میشدند.

این افراد همراه با مواد مخدری به ارزش بیش از دو میلیون دلار آمریکا بازداشت شده بودند.

هویت افراد بازداشت‌شده مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، نزدیک به ۲۲۰ ایرانی در مالزی در زندان هستند که جرم بیشتر آنها در ارتباط با مواد مخدر و متوسط سنی آنها حدود ۳۵ سال است.

مالزی از مقاصد جهانگردی در جنوب شرق آسیا، در همسایگی تایلند، از جمله کشورهاییست که درمورد صدور اجازه ورود و اقامت به ایرانیان، سختگیری نمیکند.

در ماه گذشته میلادی پلیس مالزی یک لابوراتوریم تولید مواد مخدر را در یک مزرعه تولید روغن نخل کشف کرده بود که در آن ده‌ها کیلوگرم هروئین و متافتامین و هزاران قرص اریمین (نیمتازپام) به ارزش نزدیک به ۴.۵ میلیون دلار وجود داشت.

XS
SM
MD
LG