لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۲۱

بازداشت دو ایرانی همراه گروهی از «قاچاقچیان مواد مخدر» در مالزی


ایرانی‌ها در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور بازداشت شده‌اند
ایرانی‌ها در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور بازداشت شده‌اند

طی روزهای گذشته پلیس مالزی «یک گروه عمده» قاچاقچی مواد مخدر را همراه با مواد مخدری به ارزش بیش از دو میلیون دلار بازداشت کرده است که در میان آنها دو نفر ایرانی هستند.

نور رشید ابراهیم، مدیر مرکز مبارزه با قاچاق بوتیک امان، یازدهم اکتبر، به خبرنگاران گفت «دو ایرانی ۲۳ و ۲۵ ساله، در حالی‌که قصد وارد کردن مواد مخدر به مالزی را داشتند در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور بازداشت شده‌اند».

این خبر که به تازگی در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی بازتاب پیدا کرده است، پس از بازداشت این دو ایرانی در ساعت هشت بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته منتشر شده است.

به گفته پلیس مالزی، مبدا پرواز این دو ایرانی ارمنستان و از طریق دبی بوده است. آنها نزدیک به چهار کیلوگرم متاآمفتامین، به ارزش ۷۴۰ هزار رینگیت مالزی (۲۲۷ هزار دلار آمریکا) همراه داشته‌اند.

رسانه‌های مالزی می‌گوید یک زن و شوهر نیز در چراس و سه‌تاپک (حومه‌های شهر کوالالامپور) بازداشت شده‌اند.

یک شهروند «آفریقایی» نیز در روز اول اکتبر با ۵.۲ کیلوگرم آمفتامین بازداشت شده بود.

بنا بر آنچه در مالزی گزارش شده، همه این افراد عضو یک گروه بوده‌اند و بازداشت آنها طی عملیاتی در هفته‌های گذشته انجام شده است.

در بازرسی از خانه مظنونین مالزیایی در سه‌تاپک، نزدیک به ۳۰ هزار قرص اکستازی، ۴۵۰۰ قرص اریمین (نیمتاز‌پام) و مواد روان‌گردان یا مخدر دیگر به ارزش دست‌کم ۱.۵ میلیون رینگیت (۴۶۰ هزار دلار) پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی، برناما، و به نقل از نور رشید ابراهیم، پلیس خانه‌ای که از آن به عنوان آزمایشگاه و محل تولید و بسته‌بندی اکستازی استفاده می‌شد نیز پیدا کرده است.

در این خانه نزدیک به ۳۵ هزار قرص به بهای بیش از یک میلیون دلار کشف شده است.

پلیس می‌گوید در زمان یورش به این خانه «کسی در آن نبوده است».

هویت دو ایرانی بازداشت‌شده مشخص نیست.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، که خبر رسانه‌های مالزی را بازتاب داده است، نیز نامی از آنها نبرده و اطلاعات بیشتری در مورد آنها منتشر نکرده است.

به گزارش ایرنا نزدیک به ۲۲۰ ایرانی در مالزی در زندان هستند که جرم بیشتر آنها در ارتباط با مواد مخدر و متوسط سنی آنها حدود ۳۵ سال است.

XS
SM
MD
LG