لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۴

امکان حضور زنان آمريکايی در جبهه های جنگ


لئون پانه‌تا، وزیر دفاع
لئون پانه‌تا، وزیر دفاع
مقامات پنتاگون وزارت دفاع آمريکا می گويند که براساس تصميم جديد لئون پانه‌تا محدوديت های فعلی در مورد شرکت نظاميان زن در جبهه های جنگ و عمليات رزمی لغو می شوند.

به اين ترتيب نظاميان زن از اين به بعد خواهند توانست در خطوط مقدم جبهه و حتی در واحدهای عملياتی زبده و کماندويی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس تصميم وزارت دفاع براساس توصيه ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا اتخاذ شده است که مقررات قبلی اين ستاد را که در سال ۱۹۹۴ شرکت نظاميان زن در خطوط مقدم جبهه را منع کرده بود، تغيير می دهد.

براساس تصميم جديد وزير دفاع آمريکا ارتش اين کشور تا ژانويه سال ۲۰۱۶ مهلت دارد تا موارد استثنايی که تشخيص می دهد هنوز برای مشارکت نظاميان زن مناسب نيست را اعلام کند.
يک مقام ارشد نيروهای مسلح آمريکا گفت که واحدهای گوناگون ارتش اين کشور طرحهای گوناگونی را برای مشارکت زنان در عمليات رزمی اجرا خواهند کرد.

برخی از اين طرحها ممکن است در سال جاری اجرا شده و زمينه را برای اعزام زنان در عمليات رزمی فراهم کند. برنامه ريزی و ارزيابی در مورد احتمال شرکت نظاميان زن در واحدهای کماندويی زبده ممکن است زمان بيشتری طول بکشد.

اين مقام نظامی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت که فرماندهان نيروهای نظامی آمريکا بايد طرحهای مقدماتی خود را تا اواسط ماه مه امسال به وزير دفاع ارائه کنند.

تصميم اخير لئون پانه‌تا در حقيقت ادامه سياستی است که وزارت دفاع از يک سال پيش اجرای آن را آغاز کرد. از آن زمان بيش از چهارده هزار پست رزمی برای زنان گشوده شد که اکثر آنها در واحدهای نيروی زمينی آمريکا هستند. تصميم وزير دفاع می تواند حدود دويست و سی هزار پست جديد برای نظاميان زن ايجاد کند که اکثر آنها در واحدهای نيروی زمينی و واحدهای پياده تفنگداران دريايی آمريکا خواهد بود.

در ده سال اخير و همزمان با درگير شدن ارتش آمريکا در جنگ های متعدد بر تعداد نظاميان زن که در پست هايی نظير واحدهای پشتيبانی، پزشکی و ضد اطلاعات کار می کرد افزوده شده است ولی تاکنون هيچگاه رسما در واحدهای رزمی و خط مقدم جبهه انجام وظيفه نکرده اند.
در حال حاضر زنان چهارده درصد از تمامی پرسنل نظامی آمريکا را تشکيل می دهند که رقم آن يک ميليون و ۴۰۰ هزار نفر است.
XS
SM
MD
LG