لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۴

هواپیمایی که در تهران مجبور به فرود شد آمریکایی نبود


ایران یک هواپیمای مجاری «هاکر ۸۰۰» را مجبور به فرود کرد.
ایران یک هواپیمای مجاری «هاکر ۸۰۰» را مجبور به فرود کرد.

وزارت دفاع مجارستان روز سه شنبه با انتشار بيانيه ای اعلام کرد که هواپيمايی که در ايران مجبور به فرود شده است، يک هواپيمای مجاری بود.


وزارت دفاع مجارستان افزود که به دلايل اداری اين هواپيما مجبور به فرود در ايران شده و مقصد آن کابل پايتخت افغانستان بوده است.


مجارستان همچنين افزود که اين حادثه روز ۳۰ سپتامبر اتفاق افتاده و هواپيمای مجاری يک هواپيمای «هاکر ۸۰۰» غيرنظامی بوده است.


وزارت دفاع مجارستان همچنين افزود که اين هواپيما حامل چهار نظامی اين کشور بوده و در تهران فرود آمده است، اما «پس از حل مشکل، هواپيما توانست به سفر خود به افغانستان ادامه دهد.»


برخی رسانه های داخل ايران پيشتر اعلام کرده بودند که اين هواپيما متعلق به ارتش آمريکا بوده است.


روز سه شنبه در حالی که خبرگزاری «فارس» اعلام کرده بود که جنگنده های نيروی هوايی ايران يک فروند «جت فالکون آمريکايی» را مجبور به فرود در يکی از فرودگاه های اين کشور کرده اند، يک مقام آگاه نيروهای مسلح ايران، خبر فرود يک فروند جت آمريکايی را تکذيب کرد.


تلويزيون دولتی ايران نيز گزارش داد که اين هواپيما متعلق به مجارستان بوده است.


در همين حال، وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون، روز سه شنبه خبر رسانه های ايران مبنی بر فرود اجباری يک هواپيمای آمريکا در ايران را تکذيب کرد.


سرهنگ پاتريک ريدار به خبرنگاران گفت:«همه هواپيماهای در منطقه موجودند و هيچ گزارشی مبنی بر فرود در ايران را نداشته ايم»


گوردون جاندرو، سخنگوی کاخ سفيد، روز سه شنبه گفت که خبر رسانه های ايران درباره فرود اجباری يک هواپيمای آمريکايی را ديده است و دليلی وجود ندارد که خبر را باور کند.


در همين زمينه، برايان ويتمن، سخنگوی وزارت دفاع آمريکا، نيز گفت: تاکنون چنين چيزی را نشنيده ام.


XS
SM
MD
LG