لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


روزنامه اعتماد از مخالفت مجلس با برداشت دولت از حساب ذخيره ارزی خبر داده است.
روزنامه اعتماد از مخالفت مجلس با برداشت دولت از حساب ذخيره ارزی خبر داده است.

روزنامه کارگزاران خبر داد که نشست آینده مجلس خبرگان رهبری سیزدهم شهریورماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.


این روزنامه به نقل از یک عضو مجلس خبرگان نوشته که موضوع تعیین جانشین آیت الله مشکینی رییس در گذشته این مجلس از جمله دستور کارهای این نشست خواهد بود و به احتمال زیاد رییس جدید مجلس خبرگان در همین نشست تعیین خواهد شد.


برخورد با دانشجویان


روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت اظهارات وزیر اطلاعات در خصوص برخورد با دانشجویان را مونعکس کرده و از قول وی نوشت« با افرادى كه با اسم دانشجو در حال حاضر نيز در خارج از كشور با دولتمردان كاخ سفيد مراوداتى دارند، برخورد مى كنيم.»


این روزنامه از قول محسنی اژه ای اتهامات دانشجویان بازداشت شده را اتهامات سنگین عنوان کرده و نوشت « تعدادى از اين دانشجويان كه اتهام هاى سنگينى همچون اهانت به مقدسات را داشته اند، در بازداشت به سر مى برند.»


انتصاب علیرضا افشار


روزنامه کیهان گزارشی از مراسم معارف معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور انتشار داده و نظامی شدن وزارت کشور با انتصاب علیرضا افشار از فرماندهان بسیج به این سمت را رد کرده است.


به نوشته این روزنامه مصطفی پور محمدی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب افشار و تقويت شائبه نظامی بودن وزارت كشور گفته است« دوره اين حرف ها گذشته است. نبايد افراد را محدود تعريف كرد. استعدادها و توانايی های افراد زياد است.»


کیهان به نقل از آقای پور محمدی نوشته«من امنيتی به وزارت كشور آمدم با صبغه فرهنگی. قاضی هم بودم. اما تعريفی كه در وزارت كشور ارايه داديم با پيش داوری ها فاصله گرفته است.»


مخالفت مجلس با دولت


روزنامه اعتماد از مخالفت مجلس با برداشت دولت از حساب ذخيره ارزی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه،نمايندگان مجلس با دو فوريت طرح برداشت از صندوق ذخيره ارزي براي پرداخت معوقه فرهنگيان مخالفت کردند.


این روزنامه در خصوص علت مخالفت مجلس با این طرح نوشته نمايندگان بر اين باور بودند که دولت قبل از این در گزارشی اعلام کرده که تمام مطالبات معوقه فرهنگيان را داده و اگر اين گزارش را درست بپندارند دليلی برای آنکه چنين طرحی مطرح شود وجود ندارد.


اعتماد از انتقاد رضا طلايی نيک نماينده کبودرآهنگ از دولت در خصوص بی توجهی به وضع معلمان را منعکس کرده و از قول وی نوشته«داستان معلمان، داستان غريبي است،.آقای طلایی نیک گفته که مشکل کنونی پيش آمده ناشی از ضعف دولت نهم در اولويت بندی اعتبارات است که دودش فعلاً به چشم معلمان رفته است.


اعتراض معلمان حق التدریسی


روزنامه آفتاب یزد، از تجمع تعدادی از معلمان حق التدريسی در مقابل مجلس خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، جمعی از معلمان حق التدريس روز گذشته در اعتراض به اقدام وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون استخدامی در مقابل ساختمان مجلس تجمع كردند.


آفتاب یزد از قول معلمان تجمع كننده نوشته که با وجود ۴۵ هزار معلم حق التدریس در کشور وزارت آموزش و پرورش به جای برگزاری آزمون استخدامی معلم جدید باید معلمان حق التدریس را به استخدام در آورد.


افزایش آمار طلاق


روزنامه رسالت اظهارات یک محقق در خصوص افزایش آمار طلاق در کشور و تبعات آن را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه محمد برشان یکی آسیب شناس اجتماعی گفته است«براساس اظهارنظر کارشناسان آسيب هاى اجتماعى و براساس آمارهاى ارائه شده از سوى سازمان ثبت احوال کشور هر سال آمار طلاق و جدايى در کشور افزايش مىيابد و ۷۸ درصد زنان مطلقه مهريه خود را هنگام طلاق دريافت نکرده و ۴۱ درصد براى طلاق گرفتن مجبور به گذشتن از مهريه خود شده اند.


بازار سیاه سیمان


روزنامه همشهری خبر داد که بازار سياه سيمان ادامه دارد. به نوشته این روزنامه، با وجود اقدامات انجام شده براي تنظيم بازار سيمان و باقی ماندن اين كالا در سبد حمايتی، نابسامانی در قيمت و عرضه اين كالا همچنان ادامه دارد، و اين امر موجب شده تا در روزهای اخير و با افزايش تقاضا، متقاضيان ساخت و ساز با مشكل تامين سيمان مواجه و مجبور به تامين سيمان از بازار آزاد باشند.


همشهری نوشته كه اين امر موجب شده تا اكنون هر پاكت ۵۰ كيلويی سيمان در بازار آزاد به قيمت 6هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسد.



XS
SM
MD
LG