لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۵

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


ارغنده پور: كسانی به دنبال ثبت نهادهای موازی و از بین بردن استقلال روزنامه نگاران ایرانی هستند.
ارغنده پور: كسانی به دنبال ثبت نهادهای موازی و از بین بردن استقلال روزنامه نگاران ایرانی هستند.

به نوشته روزنامه سرمايه، بررسی آمارهای درآمد و هزينه خانوارهای شهری در سال گذشته نشان می دهد که هزينه ماهانه هر خانوار ۲۳۰ هزارتومان بيشتر از در آمدش بوده است .


به نوشته اين روزنامه، متوسط هزينه ‌ناخالص سالانه يک خانوار شهری چهار نفره طی سال ۸۴ نسبت به سال ۸۳ حدود ۱۳.۹ درصد افزايش يافته و به ۶۸۷ هزار تومان رسيده است .


سرمايه، بالاترين هزينه ماهانه يک خانوار را به تهران نسبت داده و نوشته که زندگی يک خانواده چهارنفره در استان تهران ماهانه ۷۴۱ هزار تومان هزينه دارد .



« برای نفس کشيدن بنشينيم و تصميم بگيريم»


روزنامه صاحب قلم، گزارشی از تريبون آزاد روز سه شنبه انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران را با عنوان «برای نفس کشيدن بنشينيم و تصميم بگيريم» منتشر کرد .


به نوشته اين روزنامه، علی مزروعی رييس اين انجمن ، با اشاره به تلاش برخی از مقامات دولت جديد برای حذف تشکل های صنفی گفت:«برای نفس کشيدن بنشينيم و تصميم بگيريم. امروز آسمان و ريسمان دارد به هم بافته می شود که اين انجمن تغيير ماهيت دهد و البته اگر اين انجمن تغيير ماهيت ندهد به نظر می ‌رسد انجمن ديگری در کنار اين تشکيل خواهند داد . »


صاحب قلم همچنين از قول کريم ارغنده پور، يکی ديگر از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران هشدار داده که کسانی به دنبال ثبت نهادهای موازی و از بين بردن استقلال روزنامه نگاران ايرانی هستند .


« آزمون سخت »


روزنامه همشهری، در يادداشتی با عنوان « آزمون سخت » به قلم احمد توکلی، يکی از اعضای جناح راست مجلس شرحی از اختلافات طيف های مختلف جناح راست را تشريح کرده است.



وی نوشته است که گروه موسوم به حاميان دولت گمان می کنند محتاج رای گروه های ديگر نيستند و به همين خاطر حاضر به ائتلاف با طيف های ديگر اين جناح نيستند .



آقای توکلی که خود از چهره های اصلی جناح راست به حساب می آيد، خطاب به نزديکان احمدی نژاد گفته که: «سبد نيروهای حامی دولت به طور مرتب کوچک و کوچک ترمی‌ شود و اداره کشور با نيروهای محدود به درستی صورت نخواهد گرفت . »



وی با ابراز نگرانی از پيروزی احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شوراها، تماميت خواهی گروهی از سران دولت را مقدمه ای برای شکست های بعدی راستگرايان ارزيابی کرده است.


توکلی همچنين با ابراز نگرانی از پيروزی احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شوراها، تماميت خواهی گروهی از سران دولت را مقدمه ای برای شکست های بعدی راستگرايان ارزيابی کرده است .


روزنامه قدس، به نقل از رييس سازمان تامين اجتماعی نوشت که حوادث ناشی از کار برای سازمان تامين اجتماعی هزينه دارد .



به نوشته اين روزنامه، داود مددی اعلام کرده که حوادث ناشی از کار در سال گذشته چهار هزار و ۱۸ مورد بوده و استان تهران با ۲۱.۷ درصد بيشترين واستان خراسان شمالی با ۲۱ صدم درصد کمترين حوادث ناشی از کار را در ميان استان های کشور به خود اختصاص دادند .



فريادی در مجلس



روزنامه خراسان، خبر داد که فريادهای اعتراض آميز يکی از تماشاچيان برای دقايقی جلسه روز سه شنبه مجلس را متشنج کرده است.


به نوشته اين روزنامه، ديروز جلسه علنی مجلس در حين بررسی لايحه اصلاح موادی از قانون تشکيلات وظايف و انتخابات شوراها، شاهد فريادهای مکرر يکی از تماشاچيان معترض به رد صلاحيت خود در انتخابات شوراها بود.



خراسان نوشته که اين مرد جوان که با عصبانيت فرياد مي زد، خود را جانباز و برادر شهيد معرفی کرد و در حين اعتراض به رد صلاحيتش به دستور حداد عادل و توسط پنج تن از ماموران حفاظت از مجلس خارج شده است .


بيمه حوادث برای ديدارکنندگان با احمدی نژاد


روزنامه کيهان، در حاشيه سفر احمدی نژاد به استان مازندران نوشته که برای اولين بار در جريان سفرهای استانی دولت و به ابتکار يک جوان خوش ذوق مازندرانی تمامی ديدارکنندگان با ر ييس جمهوری در شهرهای اين استان با پرداخت مبلغ چهار ميليون و پانصد هزار تومان ازسوی وی بيمه حوادث شده اند .


کيهان که خود را در رديف اول مبارزه با مفسدان اقتصادی معرفی می کند، درباره منبع تامين چنين رقمی از سوی اين «جوان خوش ذوق»هيچ توضيحی نداده است .


روزنامه اعتماد ملی، از مصوبه‌ تازه ای برای پوشش زنان وزارت ارشاد ‌ خبر داده است.



به نوشته اين روزنامه، کميته عفاف و حجاب وزارت ارشاد مقرراتی را برای شرايط تردد خانم‌های اين وزارتخانه وضع کرده است .


بنابر اين مصوبه، خانم‌های شاغل در وزارت ارشاد بايد از مقنعه جلوبسته، مانتوی بلند و گشاد و کفش‌ها ی ساده و معمولی استفاده کنند. درعين حال، بنا براين مصوبه، استفاده از زيورآلات، وسايل آرايش، و استفاده از جوراب‌ های توری و نازک ممنوع است .


XS
SM
MD
LG