لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۱

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران
بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران

به نوشته روزنامه سرمايه، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی، برای ارايه گزارش پيرامون اقدامات دولت در اجرای برنامه چهارم به مجلس فراخوانده شده است.


به نوشته اين روزنامه، رييس مجلس در نامه ای به محمود احمدی نژاد از وی خواست تا در يکی از روزهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آذرماه جاری برای ارايه گزارش در مورد اقدامات دولت در اجرای برنامه چهارم در مجلس حاضر شود.


آقای حداد عادل در اين نامه نوشته که بر اساس قانون برنامه چهارم، رييس جمهوری بايد گزارش نظارت و ارزيابی پيشرفت هر سال برنامه را تا پايان آذر ماه سال بعد به مجلس ارايه کند.


سرمايه، به نقل از مرتضی تمدن يکی از اعضای مجلس نوشت، مجلس احساس مي کند که در اجرای برنامه چهارم در مجموعه اقدامات دولت، تغييراتی به وجود آمده و به عبارت ديگر برنامه، يک موضوعی را مطرح کرده و سياست های دولت در برخی مواقع با اين برنامه متفاوت است و البته دولت در اين خصوص دلايلی را برای خود دارد.


زلزله تهران يکی از پنج تهديد کشور


به نوشته روزنامه رسالت،۹۰ در صد مردم ايران در معرض حوادث غير مترقبه قرار دارند.
به نوشته اين روزنامه، فرمانده سپاه پاسداران در کنگره مديريت بحران در حوادث غير مترقبه گفت که زلزله تهران يکی از پنج تهديد کشور است.


وزیر بهداشت: يک صد هزار نفر طی ده سال اخير بر اثر حوادث غيرمترقبه جان باحته اند.رسالت

آقای صفوی همچنين زلزله بم را مدل کوچکی از زلزله احتمالی در تهران خواند و گفت که که گردان های اعزامی سپاه به بم بيش از ۴۸ ساعت نمی توانستند ازنظرروحی وجسمی داوم بياورند.


رسالت از قول وزير بهداشت نيز نوشت که يکصد هزار نفر طی ده سال اخير بر اثر حوادث غيرمترقبه جان باخته اند.


اعتراض قدیمی ترین هنرمند مدرنیست ایران


روزنامه اعتماد، از اعتراض يک نقاش قديمی به نمايش آثارش در دومين نمايشگاه نقاشان و مجسمه سازان دهه چهل و پنجاه ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محسن وزيری مقدم قديمی ترين هنرمند مدرنيست در قيد حيات ايران، با انتقاد از نمايشگاهی که روز دوشنبه در نگارخانه تهران برگزار شد، گفت در حالی که آثارش را نه به کسی فروخته، و نه هديه کرده، آثار ارايه شده در اين نمايشگاه از چه منبعی به دست آمده است؟


وزيری مقدم در عين حال گفته که بسياری از آثارش ۲۲ سال پيش در جريان تخريب منزلش به سرقت رفته، و اکنون برای نمايش همان آثار هيچ کس اجازه و خبری به او نداده و حتی از او برای شرکت در اين نمايشگاه دعوتی به عمل نيامده است.


گازگرفتگی در مازندران


روزنامه جمهوری اسلامی، از مرگ سه دانشجو بر اثر گاز گرفتگی در مازندران خبر داده است.
به نوشته اين روزنامه، دانشجو به نام های مهدی اهل بابل، وحيد اهل تهران، و ابراهيم اهل گيلان که در يک اتاق استيجاری در ساری زندگی می کردند، به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.


در هفته های اخير چند دانشجوی ديگر در تهران،و يک دانشجو در سبزوار بر اثر حوادث مختلف جان باخته، يا به قتل رسيده اند. جمهوری اسلامی

به نوشته اين روزنامه، اين دانشجويان ۲۰ و ۲۱ ساله بوده اند، و فرماندهی انتظامی ساری ضمن تاييد مرگ آنها، اعلام کرد که تحقيق درباره روشن شدن علت مرگشان را ادامه می دهد.
در هفته های اخير چند دانشجوی ديگر در تهران، و يک دانشجو در سبزوار بر اثر حوادث مختلف جان باخته يا به قتل رسيدند.


روزنامه صاحب قلم، سخنان وزير کشور درباره فعاليت کمرنگ انجمن های سياسی در دانشگاه ها و تعليق فعاليت برخی از آنها را منتشر کرده، و از قول پور محمدی نوشته که « ما روش خودمان را داريم.»


«دخالت بسیج در انتخابات»


روزنامه اعتماد ملی، خبر از دخالت بسيج در انتخابات شوراها داد و نوشت که در روزهای اخير فهرستی با عنوان «هوالمطلوب» حاوی اسامی نامزدان مورد نظر اين نيروی نظامی به پايگاه های بسيج مشهد ابلاغ شده است.


روزنامه اعتماد ملی، خبر از دخالت بسيج در انتخابات شوراها داد و نوشت که در روزهای اخير فهرستی با عنوان هوالمطلوب حاوی اسامی نامزدان مورد نظر اين نيروی نظامی به پايگاه های بسيج مشهد ابلاغ شده است.

به نوشته اين روزنامه، فعالان سياسی مشهد مي گويند که اين عنوان، دقيقا همان عنوانی است که در انتخابات شوراهای دوره دوم بر بالای يک فهرست انتخاباتی ديده شد و در تيراژ بالای يک و نيم ميليون نسخه در شب انتخابات در سطح شهر و به ويژه در مساجد و پايگاه های بسيج توزيع شد.


روزنامه صاحب قلم، نيز از افزايش نگرانی نسبت به اعمال نفوذ در آرا خبر داده است. اين روزنامه ضمن انعکاس ابراز نگرانی داود سليمانی، از قول اين عضو جبهه مشارکت نوشته که اخبار تاييد شده و تاييد نشده ‏ای وجود دارد که نشان می‏دهد برخی می‏خواهند در آراء اعمال نفوذ کنند.


سليمانی همچنين گفته که اين احتمال وجود دارد تجربه‏ای که در انتخابات رياست‏جمهوری گذشته انجام شد و حتی اعتراض بزرگان نظام را برانگيخت، در اين انتخابات نيز تکرار شود.


روزنامه خراسان، نيز ضمن تاييد خبر توزيع فهرستی از نامزدان مورد نظر توسط بسيج در اين استان، با اشاره به سابقه چنين دخالت هايی در انتخابات نوشته که اين اقدام باعث انتقاد اصلاح طلبان و برخی جريانات اصولگرا شده است.


اين روزنامه، در عين حال خبر داده که برخی از اين احزاب تهديد کرده اند تا در صورت اصرار بسيج برای تاثيرگذاری در انتخابات دست به تجمع اعتراض آميز خواهند زد.


به گزارش روزنامه فرهنگ آشتی، گروه های موسوم به اصولگرايان از پيروزی اصلاح طلبان نگرانند.


فرهنگ آشتی، تنها راه پيروزی راستگرايان نزديک به دولت را عدم شرکت مردم در انتخابات ذکر کرد، و نوشت اگر مردم راضی شوند که به پای صندوق های رای بيايند، شکست چهار سال پيش اصلاح طلبان در انتخابات شوراها، در انتظار گروه های موسوم به اصولگرايان است.


روزنامه همشهری، گفت و گويی از وزير سابق اطلاعات جمهوری اسلامی را با عنوان ناگفته های وزير سابق اطلاعات از انتخابات ۸۴ ، منتشر کرده است.


به نوشته اين روزنامه،علی يونسی از ورود روش های غير اخلاقی و غيردينی در تبليغات انتخاباتی نظير هتک حرمت، وارد کردن اتهام به رقيب، شايعه پراکنی و تحقير به عنوان سنت های تروريستی ياد کرد و از عدم وجود امنيت اخلاقی در جامعه ابراز تاسف کرده است.


به نوشته همشهری، وزير سابق اطلاعات تاييد کرد که تبليغات سازماندهی شده در انتخابات رياست جمهوری برای پيروزی يکی از نامزدان به کار گرفته شده بود.


يونسی در اين گفت و گو به طور تلويحی سازماندهی اين تخريب ها را به حاميان احمدی نژاد نسبت داده است.


XS
SM
MD
LG