لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۶

انفجار بمب در نزدیکی سفارت دانمارک در پاکستان


انفجار بمب در پاکستان چهار کشته بر جای گذاشت. (عکس:EPA )
انفجار بمب در پاکستان چهار کشته بر جای گذاشت. (عکس:EPA )

پليس پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که بر اثر انفجار يک بمب، در نزديکی سفارت دانمارک، در اسلام آباد، دست کم چهار نفر کشته و تعداد زيادی زخمی شده اند.


وزارت کشور پاکستان وقوع این انفجار را تاييد کرده ولی جزييات بيشتری در مورد آن و تعداد تلفات ارايه نکرد.


تلويزيون پاکستان صحنه هايی از انفجار را پخش کرد که نشان می دهد دهها خودرو به شدت آسيب ديده اند و امدادگران در حال کمک به قربانيان اين انفجار هستند.


تلويزيون پاکستان از يکی از ماموران پليس که نخواست هويتش فاش شود، نقل قول کرده که انفجار نتيجه يک حمله انتحاری بوده است.


خبرنگار رويترز از محل انفجار گزارش می دهد که ساختمان سفارت دانمارک آسيب قابل توجهی ديده و جسد يکی از قربانيان اين انفجار در داخل محوطه سفارت بوده و به نظر می رسد که يکی از نگهبانان پاکستانی باشد.


بسياری از کشورها در منطقه ای که بمب منفجر شده، سفارتخانه دارند و ديپلمات های زيادی در اين منطقه زندگی می کنند.


مقامات امنيتی پاکستان می گويند: به نظر می رسد بمب در يک خودرو کار گذاشته شده بود. در ماه مارس نيز انفجار بمبی در يک رستوران در اسلام آباد موجب کشته شدن يک شهروند ترک و زخمی شدن ۱۲ نفر ديگر، از جمله چهار مامور پليس فدرال آمريکا، «اف بی آی» شد.


تاکنون شخص و يا گروهی مسئوليت اين انفجار را به عهده نگرفته است.


در اواخر سال ۲۰۰۵ روزنامه های دانمارکی با انتشار کاريکاتورهايی در مورد پيامبر اسلام خشم بسياری از مسلمانان را در جهان برانگيختند.


در سال ۲۰۰۶ نيز تظاهرات گسترده ای در بسياری از کشورها، عليه اين کارتون ها برگزار شد و چند سفارتخانه دانمارک مورد حمله قرار گرفت.


کشور دانمارک در ماه آوریل ، به دلیل مسایل امنیتی، برای مدت کوتاهی پرسنل سفارتخانه های این کشور در الجزایر و افغانستان را به دانمارک بازگرداند.


این کشور همچنين در چارچوب ماموريت ناتو در افغانستان، در اين کشور حضور نظامی دارد و حدود ۷۰۰ نفر از سربازان اين کشور با شورشيان طالبان در افغانستان می جنگند.


XS
SM
MD
LG