لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۳

انتخاب سوزان رايس به عنوان مشاور امنيت ملی آمريکا


سوزان رايس (سمت راست) و سامانتا پاور
سوزان رايس (سمت راست) و سامانتا پاور
سوزان رايس، نماينده آمريکا در سازمان ملل، قرار است به عنوان مشاور امنيت ملی آمريکا معرفی شود. باراک اوباما همچنین سامانتا پاور، استاد دانشگاه هاروارد را به عنوان نماينده جديد آمريکا در سازمان ملل معرفی خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، سوزان رايس جانشين تام دانيلون، مشاور امنيت ملی آمريکا، خواهد شد که از سمت خود استعفا می‌کند.

یک مقام ارشد آمریکایی به سی‌ان‌ان نیز گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده سامانتا پاور را به عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل معرفی خواهد کرد.

خانم پاور که پیشتر دستیار ویژه اوباما بوده است برای نوشتن کتابی در موضوع نسل‌کشی جایزه معتبر پولیترز را از آن خود کرده و مقالاتش در مجله‌هایی از جمله نیویورکر منتشر شده است.

اما در مورد سوزان رایس می‌توان به اخباری اشاره کرد که پس از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته منتشر شد و او را به عنوان جانشین احتمالی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه وقت آمریکا معرفی می‌کرد.

به نوشته سی‌بی‌اس، خانم رایس در آن زمان در معرض انتقادات شدید اعضای حزب جمهوری‌خواه در مورد اطلاع‌رسانی درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی قرار گرفت که پس از مدتی مشخص شد که این انتقادات نادرست بوده است.

با این وجود، همین انتقادات از دلایل عمده‌ای بود که باعث شد سوزان رایس نتواند به سمت وزیر امور خارجه آمریکا دست یابد.

در ماجرای حمله به کنسولگری ایالات متحده در شهر بنغازی لیبی، سفیر و سه کارمند آمریکا جان باختند.
XS
SM
MD
LG