لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

«رابين گيب» يکی از اعضای گروه «بی جيز» درگذشت


رابین گیب
رابین گیب
رابين گيب يکی از سه برادری که اعضای گروه موسيقی « بی جيز » ( Bee Gees ) را تشکيل می دادند روز يکشنبه بر اثر سرطان درگذشت. اين گروه به خصوص در دهه ۱۹۷۰ و با ترانه هايی همچون « شنبه شب تب آلود » شهرت فراوانی پيدا کرد.
گروهی از ستاره های عالم موسيقی پاپ از جمله « برايان آدامز» و « برايان می » از گروه « کوئين» با انتشار پيامهايی مرگ وی را تسليت گفته واز نقش وی در خلق آثاری جاودانه در عرصه موسيقی پاپ ريتميک قدردانی کرده اند.
« رابين گيب » که ۶۲ سال داشت پس از مدتها ابتلا به سرطان روده و کبد درگذشت. برادر دوقلوی رابين به نام « ماوريس » نيز در سال ۲۰۰۳ بر اثر ابتلا به نارسايی روده درگذشت و تنها عضو زنده گروه « بی جيز» برادر بزرگتر آنها « بری » است که اکنون ۶۵ ساله است.
« رابين گيب» در سال ۱۹۴۹ در جزيره « من » در سواحل جنوبی انگلستان متولد شد. اين سه برادر دوران کودکی و نوجوانی را د رشهر « منچستر » طی کرده و سپس خانواده آنها به استراليا مهاجرت کرد. اولين هنرنمايی آنها در برنامه تلويزيونی در استراليا انجام شد. پدر آنها نيز نوازنده جاز بود و در سالهای اول فعاليت « بی جيز» مديريت برنامه های گروه را برعهده داشت.
در سالهای آخر دهه ۱۹۶۰ خانواده « گيب » به انگلستان بازگشت و موفقيت و شهرت جهانی آنها از همان سالها آغاز شد و در طول سالهای دهه ۱۹۷۰ به اوج خود رسيد. اعضای اين گروه علاوه بر ملودی های ريتميک، صدای خاص خود را داشتند و بسياری از ترانه های آنها مثل « کسی را دوست داشتن »، « روزهای بی کسی» و «چطور می توان قلب شکسته را ترميم کرد» جزو آهنگ های جاودانه موسيقی پاپ هستند.
در نيمه دوم ده ۱۹۷۰ ترانه های آنها ريتم و ملودی رقصی پيدا کرد که نمونه بارز آن ترانه هايی همچون «شب های بادوی» بود. ولی شهرت آنها با ترانه « شنبه شب تب آلود» که ترانه اصلی فيلمی با همين نام بود به اوج خود رسيد. اين فيلم سينمايی با شرکت « جان تراولتا » ماجراهای جوانانی را ترسيم می کرد که در تب نوخاسته محيط ديسکو و موسيقی رقصی آن دوران غرق بودند.
موفقيت آنها به حدی رسيد که فروش آلبوم های اين گروه از مرز دويست ميليون نسخه عبور کرده و قبل از انتشار آلبوم « تريلر » مايکل جکسون، آلبوم « شنبه شب تب آلود » گروه « بی جيز » پر فروش ترين آلبوم موسيقی پاپ در سطح جهان بود.
XS
SM
MD
LG