لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۸

دونده ۱۰۱ ساله بريتانيايی هندی تبار کفش های ماراتن خود را آويخت


فاوجا سينگ
فاوجا سينگ
مرد صد و يک ساله ای که پيرترين دونده ماراتن جهان است در آخرين دو ماراتن خود شرکت کرد ولی تاکيد می کند که هنوز هم قادر است چندين کيلومتر ديگر بدود.

به نوشته روزنامه «ديلی تلگراف» اين مرد به نام «فاوجا سينگ» که شهروند بريتانيا و هندی تبار است، یکشنبه، در آخرين مسابقه ماراتن خود در هنگ کنگ، مسافت ده کيلومتری را ظرف يک ساعت و سی و دو دقيقه و بيست و هشت ثانيه دويد.

او قبل از شرکت در اين ماراتون گفته بود که پس از پايان اين مسابقه از دو ماراتن کناره گيری خواهد کرد. اما پس از پايان مسابقه به نظر نمی رسيد که آماده کناره گيری باشد.

«فاوجا سينگ» پس از پايان ماراتون هنگ کنگ گفت:«من خيلی خوشحالم، هر بار که دراين مسابقات شرکت می کنم احساس می کنم که خيلی سرحال هستم.»

او گفت که از اين پس در مسابقات ماراتن حرفه ای شرکت نخواهد کرد ولی برای مناسبت های خيريه خواهد دويد. او در مسابقه ماراتن هنگ کنگ توانست مبلغی حدود هجده هزار دلار برای موسسات خيريه جمع آوری کند.

«فاوجا سينگ» از سن ۸۹ سالگی و پس از فوت همسر و پسرش و برای مقابله با افسردگی ناشی از اين ضايعات روحی شرکت در مسابقات ماراتن را شروع کرد.
«فاوجا سينگ» از سن ۸۹ سالگی و پس از فوت همسر و پسرش و برای مقابله با افسردگی ناشی از اين ضايعات روحی شرکت در مسابقات ماراتن را شروع کرد.


او در سال ۲۰۰۰ اولين بار در دو ماراتن لندن شرکت کرد و تاکنون هشت بار در اين مسابقات دويده است. او در سال ۲۰۱۱ و در سن صد سالگی با تکميل کردن مسافت دو ماراتن در شهر تورنتو کانادا لقب و مقام پيرترين دونده ماراتن را کسب کرد.

روزنامه «ديلی تلگراف» يادآوری می کند که کتاب رکوردهای «گينس» اين مقام وی را به رسميت نشناخته است. چون «فاوجا سينگ» گذشته از پاسپورت خود شناسنامه يا مدرک ديگری ندارد که سن وی را ثابت کند.

وی به خاطر تبليغاتی که در سالهای اخير به خود جلب کرده است تصميم گرفته که شرکت در ماراتن را کنار بگذارد.
XS
SM
MD
LG