لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۴

دوباره سازی فيلم های کلاسيک و موفق در هاليوود


«بانوی زيبای من» جرج کيوکر دوباره سازی فيلم موزيکال «پيگماليون»، ساخته آنتونی اسکوئيث بود که در سال ۱۹۳۸ در انگلستان ساخته شده بود.
«بانوی زيبای من» جرج کيوکر دوباره سازی فيلم موزيکال «پيگماليون»، ساخته آنتونی اسکوئيث بود که در سال ۱۹۳۸ در انگلستان ساخته شده بود.


استوديوهای بزرگ فيلمسازی در هاليوود در نظر دارند با دوباره سازی آثاری چون «بانوی زيبای من»، «رابين هود» و «من يک افسانه هستم»؛ موفقيت اين فيلم ها را تکرار کنند.


کيرا نايتلی، در «بانوی زيبای من»


چشم انداز طرح دوباره سازی «بانوی زيبای من»، کمدی موزيکال معروف جرج کيوکر در سال ۱۹۶۴، روشن تر شد.


«بانوی زيبای من» با بازی آدری هيپورن و رکس هريسون حکايت يک استاد آواشناس بود که به تربيت دختر گلفروش بی سودای می پردازد و هنگامی که اين دختر به بانوی متشخصی تبديل می شود، استاد، خود به او دل می بازد.


«بانوی زيبای من» جرج کيوکر دوباره سازی فيلم موزيکال «پيگماليون»، ساخته آنتونی اسکوئيث بود که در سال ۱۹۳۸ در انگلستان ساخته شده بود.


فيلم جرج کيوکر در آن زمان بهترين توليد سال هاليوود شناخته شد و در سال ۱۹۶۵ برنده هشت جايزه اسکار، از جمله بهترين کارگردانی، بهترين فيلمبرداری، بهترين موسيقی فيلم و بهترين بازيگر مرد گرديد.


پس از آدری هيپورن اين بار قرار است کيرا نايتلی، بازيگر معروف بريتانيايی نقش اليزا دوليتل، دختر گل فروش فيلم را بازی کند. اما کدام بازيگر مرد نقش پروفسور هايگينز، استاد آواشناس فيلم را بازی خواهد کرد؟


دو ستاره معروف، يا حداقل دو ستاره، برای اين نقش در نظر گرفته شده اند: براد پيت و جرج کلونی!


راسل کرو و دو نقش در «رابين هود»


خبر جديد مثل يک بمب در هاليوود صدا کرد. همه خبر داشتند که راسل کرو قرار است در نقش کلانتر معروف ناتينگهام در داستان رابين هوود که ريدلی اسکات کارگردانی آن را به عهده گرفته است، بازی کند.



پس از آدری هيپورن اين بار قرار است کيرا نايتلی، بازيگر معروف بريتانيايی نقش اليزا دوليتل، دختر گل فروش فيلم «بانوی زیبای من» را بازی کند.

در اين فيلم که نام آن «ناتينگهام» خواهد بود نام بازيگران ديگری چون ساينا ميلر و ويليام هارت ديده می شود.


اما طبق خبرهای تازه، رايدلی اسکات اعلام کرده که نقش رابين هود را نيز راسل کرو ايفا خواهد کرد.


برداشت تازه رايدلی اسکات از افسانه رابين هود به نظر با ساخته های قبلی کوين رينولدز در سال ۱۹۹۱ و مايکل کورتيس در سال ۱۹۳۸ متفاوت است.


در «رابين هود، پادشاه دزدان» ساخته کوين رينولدز، کوين کاستنر نقش رابين هود را به عهده داشت و در «ماجراهای رابين هود» ساخته مايکل کورتيس، ارول فلين، ستاره آن زمان هاليوود در نقش رابين هود ظاهر شد.


فيلم جديد ريدلی اسکات قرار است در نوامبر ۲۰۰۹ به روی پرده سينماها برود.


ويل اسميت و بازی در بخش دوم «من يک افسانه هستم»


چند ماه پس از موفقيت فيلم «هنکاک» که در آن ويل اسميت نقش يک فوق قهرمان افسرده را بازی می کرد؛ اين پولسازترين بازيگر مرد سال نقش خود در فيلم پرفروش «من يک افسانه هستم» را تکرار خواهد کرد.


«من يک افسانه هستم» در ماه دسامبر سال ۲۰۰۷ با هفتاد و شش ميليون و پانصد هزار دلار فروش در هفته نخست نمايش آن در آمريکا، رکورد بهترين فروش آغاز نمايش در سال گذشته را شکست.


اين فيلم که بر اساس رمانی به همين نام نوشته ريچارد متسان ساخته شد، تنها در ماه دسامبر سال گذشته در سطح جهان ۵۸۴ ميليون دلار فروش کرد و موفقيت مالی بزرگی را به دست آورد.


پيش از «من يک افسانه هستم» نيز فيلمی در سال ۱۹۷۱ با نام «مرد اُمگا» که در ايران با عنوان «آخرين مرد روی زمين» در سينماها به نمايش درآمد؛ توسط بوريس سگال بر اساس رمان ريچارد متسان ساخته شد که در آن چارلتون هستون در نقش رابرت نوويل، قهرمان داستان، آخرين انسان بازمانده بر کره زمين، بازی می کرد.


کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که ويل اسميت قرار است بار ديگر در سومين فيلم از اين رمان تخيلی نقش اصلی آن را بر عهده گيرد.


اما مشکل آن جاست که در پايان «من يک افسانه هستم» ويل اسميت جان خود را از دست داد پس چگونه می توان ادامه آن را ساخت؟


فرانسيس لاورنس، که قرار است همچون فيلم قبلی، کارگردانی فيلم جديد را نيز بر عهده گيرد راه حلی پيدا کرده است: داستان فيلم جديد پيش از داستان فيلم قبلی آغاز خواهد شد!


XS
SM
MD
LG