لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۳

برگزاری جشن های آغاز سال نو در کشورهای مختلف


در سیدنی دهها هزار نفر شاهد نور افشانی و آتش بازی شب سال نو بودند.
در سیدنی دهها هزار نفر شاهد نور افشانی و آتش بازی شب سال نو بودند.

میلیون ها نفر از مردم جهان نیمه شب دوشنبه آغاز سال ۲۰۰۸ میلادی را با آتش بازی و رقص و پایکوبی جشن گرفتند.


مردم اروپا در کشورهای مختلف این قاره با گرد آمدن در میادین اصلی و خیابان های اصلی در جشن های آغاز سال جدید میلادی شرکت کردند و همزمان گروه های موسیقی از ساعت ها قبل برای علاقمندان به اجرای برنامه پرداختند.


از ساعاتی قبل از نیمه شب نورافشانی و آتش بازی ویژه ای بر پا شد که در پاره ای از نقاط مصدومانی نیز بدنبال داشت.


سال ۲۰۰۸ در کشورهای قاره اقیانوسیه و شرق دور بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت اروپا آغاز شد و در سیدنی، دهها هزار نفر از مردم این شهر استرالیا لحظه تحویل سال را در بیش از سه هزار قایق آغاز کردند و نمایش های نیمه شب را در هاربر بریج تماشا کردند.


شعار اصلی مراسم سال نو در سیدنی «زمان زندگی های ما» بود.


ساکنان ژاپن، تایلند و فیلیپین نیز سال نو را با آتش بازی آغاز کردند.


در تایلند مراسم تحویل سال نو به زخمی شدن ۲۷ تن انجامید. بامداد روز دوشنبه پنج بمب در مناطق توریستی تایلند و در نزدیکی مرز مالزی، کشف و خنثی شد. شورشیان اسلامگرا مظنونان اصلی این بمب گذاری ها هستند.


تحویل سال نو در منطقه سونگای کولو، در تایلند، با انفجار چندین بمب در مناطق توریستی همراه بود. دو بمب در دیسکویی شبانه و یک بمب در محوطه بیرونی یک هتل منفجر شد.


سال نو در ژاپن دو ساعت پس از سیدنی تحویل شد. سه شرکت عمده تلفن همراه در ژاپن از مشترکان خود خواسته بودند در دو ساعت ابتدای سال نو از تماس یا ارسال پیام خودداری کنند.


در اعلان مشترکی که این سه شرکت تهیه کرده بودند آمده بود: «تلاش می کنیم انتقال هر تعداد از پیام های تبریک را که بتوانیم انجام دهیم. اما ممکن است با وقفه هایی کوتاه مدت رو به رو شویم.»


در فیلیپین نیز شدت آتش بازی ها به زخمی شدن سه نفر منجر شد. سه ساعت پس از سیدنی، در فیلیپین تحویل سال نو با آتش بازی هایی گسترده همراه شد و دود وسیعی از مانیل به سوی آسمان می رفت.


گزارش هایی از آتش سوزی در بوکائو، که به عنوان مرکز آتش بازی شهرت دارد، و همچنین یک روستای دیگر، در فیلیپین، مخابره شده است.


XS
SM
MD
LG