لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۰

برگزاری مراسم نیایش پاپ در کلیسای مقدس ارتدوکس ها


پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان روز پنج شنيه و در سومين روز از سفر خود به استانبول رفته تا به همراه پبروان مسيحيت ارتدوکس مراسم دعا و نيايش را در پاتريکخانه "فنر روم" برگزار کند.


همچنين قرار است پاپ از موزه توپکاپی و مسجد سلطان احمد که از بزرگترين مساجد جهان محسوب می شود ديدن کند.


پاپ عصر روزچهارشنبه پس از ديدار از ازمير و برگزاری مراسم نيايش در کليسای اين شهر، وارد استانبول شد و با بارتولوميوس رهبر ارتدوکس های ترکيه ديدار و گفت وگو کرد. اين ديدار بدون حضور خبرنگاران انجام پذيرفت.


يکی از اهداف اصلی سفر پاپ به ترکيه، پايان دادن به اختلافات ده قرن گذشته کاتوليک ها با شاخه ارتدوکس مسیحيت است. پاتريکخانه فنر استانبول به عنوان کليسای مقدس ارتدوکس های جهان، مکان مناسبی جهت گفت وگوهای دوستی رهبر کاتوليک هاست. ارتدوکس ها مقام پاپ را به عنوان وکيل حضرت عيسی نمی پذيرند.


در اين ميان شبکه تروريستی القاعده در عراق با انتشار بيانيه ای که در پايگاه های اينترنتی منتشر شد، سفر پاپ به ترکيه را ديدارهای صليبی ناميده که هدف از آن ايجاد فاصله ميان ترکيه با اسلام است. شبکه القاعده از اسلام گرايان ترکيه خواسته که سفر پاپ را محکوم کنند و برای ايجاد کشوری اسلامی که به گفته آنها با قوانين الهی اداره شود و صليبی ها را درهم بشکند، تلاش نمايند.


سفارت واتيکان در ترکيه در پاسخ به القاعده اعلام کرد: برهمه اديان و مذاهب لازمست که مقابل خشونت های القاعده بايستند.


پليس استانبول شامگاه گذشته در اطراف موزه توپکاپی و مسجد سلطان احمد، ۱۸ مسلمان مظنون به خرابکاری را دستگير کرد.


قرار است پاپ بنديکت شانزدهم روز جمعه سفر چهار روزه خود به ترکيه را پايان دهد.


XS
SM
MD
LG