لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۱

يک نماينده مجلس: ۵۰ نفر به سفارت ايران در دانمارک حمله کردند


سایت سفارت ایران در دانمارک درباره این حمله گزارشی منتشر نکرده است.
سایت سفارت ایران در دانمارک درباره این حمله گزارشی منتشر نکرده است.
يک عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی می گويد که حدود ۵۰ نفر روز شنبه به سفارت ايران در کپنهاگ پايتخت دانمارک حمله کردند.

احمد بخشايش در گفت و گو با خبرگزاری ايسنا، گروه مجاهدين خلق را متهم کرده است که با همکاری اسراييل، اين حمله کرده را سازماندهی کرده و گفته است که شيشه‌های ساختمان سفارت شکسته شده و بر روی ديوارهای آن شعارنويسی شده است.

وی می گويد که «گروهی ۵۰ نفره» از کسانی که آنها را «منافقين» خطاب کرده است، «با داشتن تمامی امکانات حتی نردبان، از ديوار سفارت بالا رفته و حتی با قيچی های خاص، سيم های خاردار را بريدند و بعد از ورود به سفارت، شيشه ها را شکسته و شعار عليه جمهوری اسلامی نوشته اند با اين مضمون که جمهوری اسلامی موشک به فلسطين در جنگ هشت روزه داده است.»

به گفته آقای بخشايش، شعارهای نوشته شده بر روی سفارت ايران در دانمارک همان شعارهايی است که دو هفته پيش بر روی دیوار سفارت ايران در برلين نوشته شده بود.

پليس آلمان روز هشتم آذرماه اعلام کرد که حدود ۳۰ ايرانی با سنگ و رنگ به سفارت جمهوری اسلامی ايران در برلين حمله کردند که ده نفر از آنها را بازداشت کرده است.

گيدووستروله، وزير امور خارجه آلمان، در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی، همتای ايرانی خود، از وقوع اين حادثه ابراز تاسف کرد و اطمينان داد که از سفارت جمهوری اسلامی ايران در برلين محافظت خواهد شد.

خبرگزاری های ايران از جمله فارس، بلافاصله انگشت اتهام را به سوی اعضای سازمان مجاهدين خلق نشانه رفتند.

خبرگزاری ايسنا روز يکشنبه گزارش داد که هنگام حمله مهاجمان به سفارت ايران در کپنهاگ، پليس در محل حضور نداشت و هنگامی وارد عمل شد که مهاجمان محل را ترک کرده بودند.

احمد بخشايش در گفت و گو با اين خبرگزاری ادعا کرده که «اسرائيل بازی حمله به سفارتخانه های ايران در کشورهای مختلف را آغاز کرده» و دليل آن را «شکست اسرائيل مقابل غزه و حضور خالد مشعل بعد از ۲۵ سال در غزه» عنوان کرده است.

وی پيش بينی کرده است که «شايد در آينده» حمله عليه سفارتخانه های ايران ادامه يابد، با اين هدف که به گفته اين نماينده مجلس، «به افکار عمومی جهان القاء کنند که ايران، کشوری منفور است.»

منابع خبری دانمارک و همچنين وزارت امور خارجه ايران هنوز نسبت به اين خبر واکنش نشان نداده اند.
XS
SM
MD
LG