لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۹

تصادف دو قطار مسافربری و باری در آمریکا دو کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت


این سومین حادثه تصادف قطارهای شرکت آمترک طی دو ماه گذشته است.
این سومین حادثه تصادف قطارهای شرکت آمترک طی دو ماه گذشته است.

گزارش‌ها حاکی است که تصادف دو قطار مسافربری و باری در کارولینای جنوبی آمریکا تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

مرگ حداقل دو نفر در این حادثه تایید شده است. خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش مدیریت حوادث غیرمترقبه کارولینای جنوبی شمار زخمی‌ها را ۷۰ نفر و خبرگزاری بلومبرگ ۹۰ نفر گزارش کرده‌اند.

قطار مسافربری شرکت «آمترَک» با ۱۳۹ سرنشین و هشت خدمه روز یکشنبه ساعت دو و ۴۵ دقیقه بامداد به وقت محلی در مسیر نیویورک-میامی با یک قطار باری تصادف کرد.

بلومبرگ می‌نویسد که این سومین حادثه تصادف قطارهای شرکت آمترک طی دو ماه گذشته است.

اداره آگاهی منطقه لکزینگتون گزارش داده است که یکی از قطار‌ها از مسیر خود منحرف شده بود. شرکت خدمات مسافرتی آمترک نیز گزارش داده است که چند واگن قطار این شرکت از ریل خارج شده بود.

در همین زمینه تلویزیون «سی‌ان‌ان» از قول مقامات محلی گزارش داده است که بعد از حادثه تصادف، حداقل پنج هزار گالن سوخت در محل نشت کرده است، اما تهدیدی عمومی حساب نمی‌شود.

دسامبر پارسال نیز یک قطار مسافربری شرکت آمترک از ریل خارج شد که به کشته شدن سه سرنشین آن انجامید. اداره ایمنی حمل‌ونقل آمریکا از قول راننده قطار گزارش داده بود که علامت اشتباه و ترمز نابهنگام وی باعث خروج از ریل شده است.

هفته گذشته نیز یک قطار مسافربری این شرکت که چند عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مسافر آن بودند، در غرب ویرجینیا دچار سانحه شد و یکی از سرنشینان قطار کشته شد.

در این حادثه، برخی از اعضای کنگره دچار جراحات جزئی شدند، اما جیسون لویس یکی از نمایندگان جمهوریخواه به بیمارستان منتقل شد.

در همین زمینه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که بر اساس آمارهای اداره فدرال راه آهن، طی سال‌های گذشته به طور متوسط هر دو ماه یک حادثه خروج قطار شرکت‌های «آمترک» از ریل اتفاق افتاده است که سهمی ۲۵ درصدی در کل حوادث خروج از ریل ثبت شده قطار‌ها در این کشور داشته است.

بر اساس گزارش‌های بلومبرگ، رویترز، سی‌ان‌ان، نیویورک تایمز/ د.خ/ک.ر
XS
SM
MD
LG