لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۹

«جنگ عراق به نیروی پلیس آمریکا لطمه می زند»


به گفته شهردار لس آنجلس، زمان آن رسيده است که ما چه در عراق و چه در آمريکا مسير تازه ای را در پيش بگيريم.
به گفته شهردار لس آنجلس، زمان آن رسيده است که ما چه در عراق و چه در آمريکا مسير تازه ای را در پيش بگيريم.

شهردار دومين شهر بزرگ آمريکا روز يکشنبه مدعی شد که جنگ عراق به نيروهای انتظامی و مجری قانون در داخل آمريکا لطمه وارد خواهد ساخت و از جورج دبليو بوش، رييس جمهوری، خواست تا مسير تازه ای را در عراق پيش بگيرد و در مورد بحران انرژی عمل را جايگزين حرف کند .


آنتونيو ويارگوزا درسخنرانی هفتگی راديويی خود از سوی حزب دمکرات گفت: «در سراسر ايالات متحده آمريکا هزاران تن از اعضای گارد ملی به خاورميانه فرستاده شده اند و بسياری از پليس های محلی، ماموران آتش نشانی وديگر اعضای نيروهای امداد و مجری قانون برای شرکت در جنگ به عراق رفته اند.»


به گفته وی، «اين امر باعث خواهد شد که ايالت های مختلف نتوانند دربرابر وقايع پيش بينی نشده و فجايع طبيعی آن طور که بايد از خود دفاع کنند.»


طرح جرج بوش مبنی برارسال نيروهای نظامی بيشتر به عراق اعضای گارد ملی در داخل مملکت را تحت فشارهای تازه و بيشتری قرار خواهد داد.
شهردار لس آنجلس

شهردار لس آنجلس در ادامه گفت که «طرح جرج بوش مبنی برارسال نيروهای نظامی بيشتر به عراق اعضای گارد ملی در داخل مملکت را تحت فشارهای تازه و بيشتری قرار خواهد داد.»


آقای ويارگوزا افزود: « زمان آن رسيده است که ما چه در عراق و چه در آمريکا مسير تازه ای را در پيش بگيريم. ما بايد به جای صحبت درباره چالش های اساسی چون بحران انرژی دست بدست يکديگر داده و راه حل های عملی و واقعگرايانه ای برای حل اين مشکلات پيدا کنيم.»


وی از شهرداری های شهرهای مختلف آمريکا به خاطر ارتباط نزديک آنها با شهروندان عادی تجليل کرد و زحمات آنها را در حل مسايل بهداشتی و آموزشی اين شهروندان ستود .


آقای ويارگوزا گفت: « شهردارهای شهرهای مختلف آمريکا هر روز با مشکلات و مسائل اين شهروندان روبرو هستند. بويژه مسئله جنگ عراق که هزينه سنگينی برای مردان و زنانی که در آن سوی جهان می جنگند، خانواده های آنها، مردم آمريکا و شهرها و ايالت های اين کشور داشته است.»


شهردار لس آنجلس گفت: « شهر لس آنجلس متعهد به تقويت و بهبود وضع اقتصادی خود می باشد و اين درسی است که واشنگتن می تواند از لس آنجلس بياموزد.»


به گفته وی، «لس آنجلس در شرف رسيدن به مرحله ای است که بتواند يکی از تميزترين و سرسبزترين شهرهای بزرگ آمريکا باشد. علاوه بر کاهش ميزان آلودگی هوا، لس آنجلس در جهت تبديل ۲۰ درصد از نيروی برق شهر به انرژی قابل تجديد با گام های استوار در حرکت است و دوشادوش ديگر شهرهای بزرگ جهان در جهت کاستن از اثرات گازهای گلخانه ای همکاری دارد.»


شهردار لس آنجلس گفت: آقای بوش که در سخنرانی خود در مورد وضعيت کلی کشور، چالش های مربوط به انرژی را شناسايی کرد اکنون بايد حرف را تبديل به عمل کرده و برای پيشبرد اين اهداف با دمکرات ها و جمهوريخواه ها در کنگره همکاری کند تا آمريکا را از اتکای خطرناک به نفت وارداتی برهانند.»


XS
SM
MD
LG