لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۷

قلعه «دراکولا» ۷۸ ميليون دلار فروخته می شود


اين قلعه در سال های اخير به خاطر لوکيشن آن مورد توجه تهيه کنندگانی بوده که علاقمند به ساختن فيلم هايی درباره شخصيت دراکولا و تم های مشابه هستند.
اين قلعه در سال های اخير به خاطر لوکيشن آن مورد توجه تهيه کنندگانی بوده که علاقمند به ساختن فيلم هايی درباره شخصيت دراکولا و تم های مشابه هستند.

خانواده هابسبورگ اعلام کرد قصد دارد تا قلعه معروف «بران» در ايالت « ترانسيلوانيا» رومانی را که الهام بخش شخصيت دراکولا بوده است را به قيمت ۷۸ ميليون دلار به فروش برساند.



قدمت اين قلعه به قرن ۱۵ ميلادی باز می گردد. يک شورای محلی ابراز علاقه کرده تا اين بنای تاريخی را خريداری کند ولی يکی از مقامات دولتی از قيمت پيشنهادی انتقاد کرده و گفته است که بهای آن بسيار بالاست .

به گزارش آسوشيتدپرس، دومينيک هابسبورگ، مالک اين قلعه، در بيانيه ای گفته است: « ما در تلاشيم تا بهترين راه را برای حفظ و نگهداری قلعه، آنچنان که خانواده و مردم بران دوست دارند پيدا کنيم . »


اين قلعه پس از چندين دهه در ۲۶ می ۲۰۰۶ به هابسبورگ ، معمار نيويورکی، بازگردانده شد. قلعه « ترانسيلوانيا» که در اختيار شاهزاده ايلينا، مادر هابسبورگ، بود در سال ۱۹۴۸ توسط کمونيست ها ضبط شد و به دنبال آن خانواده سلطنتی نيز از کشور رانده شدند .


پيشتر تصور می شد که قلعه ياد شده به يک هتل زنجيره ای فروخته شود که می توانست به معنی پايان دادن به مرکزيت دراکولا و از دست رفتن بافت دست نخورده آن باشد .


اين بنا بر بالای يک صخره بلند قرار دارد که توسط کوه های پر برف در جنوب ترانسيلوانيا پوشيده شده است و يکی از مناطق اصلی جذب توريست در رومانی به شمار می رود. سالانه نزديک به ۴۰۰ هزار نفر از اين قلعه بازديد می کنند .


قلعه «بران» بر بالای يک صخره بلند قرار دارد که توسط کوه های پر برف در جنوب ترانسيلوانيا پوشيده شده است و يکی از مناطق اصلی جذب توريست در رومانی به شمار می رود. سالانه نزديک به ۴۰۰ هزار نفر از اين قلعه بازديد می کنند .

مالک اين قلعه با اشاره به هزينه بالای نگهداری از آن گفته است که او می خواهد تا اين بنا توسط شورای محلی اداره شود و از اين طريق می توان اطمينان حاصل کرد که بافت تاريخی اثر حفظ خواهد شد.


هابسبورگ در بيانيه خود گفته است که «رومانی و مردمان آن در قلب خانواده وی جای دارند. ما به خاطر بازگرداندن اين قلعه سپاسگزاريم ولی مسير زندگی نمی تواند بازگردانده شود و اعاده اين بنا با هزينه مالی همراه بوده است... ما دوست داريم که قلعه بران سمبلی باشد از هر آنچه که برای رومانی افتخارآفرين و خوب است . »


جامعه « بران» در سال ۱۹۲۰ اين قلعه تاريخی را که در قرن چهاردهم ميلادی برای جلوگيری از حملات ساخته شده بود به ملکه ماری، مادر ايلينا، و به خاطر تلاش های وی در مسير متحد کردن کشور اهدا کرد .


ايلينا در سال ۱۹۳۸، اين قلعه را به ارث برد که در ۱۷۰ کيلومتری شمال بخارست، پايتخت رومانی قرار دارد .


اين قلعه در سال های اخير به خاطر موقعیت خاص و ظاهر آن آن مورد توجه تهيه کنندگانی بوده که علاقمند به ساختن فيلم هايی درباره شخصيت دراکولا و تم های مشابه هستند .


در حالی که شورای محلی تمايل خود را به خريد اين بنا اعلام کرده است وزير فرهنگ رومانی می گويد که «ما مخالفتی با خريد اين قلعه توسط شورای شهر نداريم؛ اگر که آنها به اندازه کافی احمق هستند تا اين پول را بپردازند.»


اين در حالی است که رييس شورای محلی قرار است تا در سفر به وين درباره گرفتن وام جهت خريد اين قلعه مذاکراتی را انجام دهد .


XS
SM
MD
LG