لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

جريمه ۳۴۰ ميليون يورويی «دولچه اند گابانا» به اتهام فرار مالياتی


رسانه‌های ايتاليايی گزارش می‌دهند که دادگاهی در اين کشور شرکت معروف توليد پوشاک و عطر «دولچه اند گابانا» را به خاطر فرار از پرداخت مالياتی که رقم آن به صدها ميليون يورو می‌رسد، ۳۴۳ ميليون يورو همراه با بهره آن جريمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين شرکت بزرگ و معروف توليد پوشاک قرار است عليه اين تصميم به مراجع قضايی عالی‌تر شکايت کرده و تقاضای فرجام کند. به همين خاطر پرداخت هر گونه جريمه‌ای فعلا تا زمان مشخص شدن حکم دادگاه فرجام معلق خواهد ماند.

به نوشته رسانه‌های ايتاليايی، درحکم دادگاه اعلام شده که اين شرکت با هدف مشخص سوء استفاده‌های مالياتی قوانين مربوطه را نقض کرده است.

دومنيکو دولچه و استفانو گابانا صاحبان اين شرکت متهم شده‌اند که مديريت و مالکيت اين شرکت را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به يک موسسه پوششی در کشور لوکزامبورگ منتقل کرده و از اين طريق از پرداخت حدود ۴۲۰ ميليون يورو به اداره ماليات ايتاليا طفره رفته‌اند.

دادستانی ايتاليا اعلام کرده که ثبت يک شرکت جديد به نام «گادو» در لوکزامبورگ آن هم در شرايطی که هنوز شرکت «دولچه اند گابانا» در ايتاليا به فعاليت خود ادامه می‌داده روشی برای کلاهبرداری مالياتی و فريب دادن دستگاه مالياتی ايتاليا بوده است.

صاحبان اين شرکت اين اتهام را رد کرده‌اند.

استنفانو گابانا روز شنبه و پس از اعلام حکم مراجع قضايی در توئيتر خود نوشت: «تنها چيزی که برای من مهم است طراحی و توليد لباس است. آنها می‌توانند هر چه که دلشان می‌خواهد بگويند.»

وی در بخش ديگری از پيامک خود گفته است: «متهم شدن به چيزی که حقيقت ندارد اصلا قشنگ نيست. ولی حقيقت اين است که اين مسائل اصلا مهم نيست. همه ما يه روزی می‌رويم زير خاک».

بازرسان اداره ماليات و دادستانی ايتاليا در سال ۲۰۱۰ اولين بار پرونده مربوط به فرار مالياتی اين شرکت و پنج نفر ديگر را به مراجع قضايی تسليم کردند ولی اين پرونده در آوريل سال ۲۰۱۱ به خاطر نقايض موجود در مدارک بسته شد. اما در نوامبر سال گذشته دادگاه عالی ايتاليا در بررسی مجدد پرونده حکم داد که پرونده اين دو نفر بايد مجددا به دادگاه برگردد.
XS
SM
MD
LG