لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

تناسب اندام با آهسته غذا خوردن


زنانی که در اين پروژه تحقيقاتی شرکت داشتند هنگامی که به آهستگی و بدون عجله يک وعده پاستا و سس ميل کردند، نسبت به زمانی که به سرعت همان غذا را مصرف کردند، ۷۰ درصد کالری کمتری گرفته اند.
زنانی که در اين پروژه تحقيقاتی شرکت داشتند هنگامی که به آهستگی و بدون عجله يک وعده پاستا و سس ميل کردند، نسبت به زمانی که به سرعت همان غذا را مصرف کردند، ۷۰ درصد کالری کمتری گرفته اند.

يک تحقيق علمی که به تازگی در دانشگاهRhode Island » » کینگستون در امریکا، انجام شده برای اولین بار به شکل کاملا علمی ثابت می کند که اگر انسان به آهستگی غذا بخورد، خود به خود کمتر غذا خورده و از غذایش نیز لذت بیشتری می برد.


زنانی که در اين پروژه تحقيقاتی شرکت داشتند هنگامی که به آهستگی و بدون عجله يک وعده پاستا و سس ميل کردند، نسبت به زمانی که به سرعت همان غذا را مصرف کردند، ۷۰ درصد کالری کمتری گرفته اند .


در عين حال همه آنان گفتند که از غذای خود لذت بيشتری برده اند .


دکتر کتلين ملنسن از دانشگاه Rhode Island» » گفت: " اين افراد کالری کمتری دريافت کرده و در عين حال بيشتر از غذای خود لذت برده و بيشتر هم احساس سيری کرده اند ."


خانم ملنسون زمانی تصميم به انجام اين تحقيق گرفت که متوجه شد برای اين ادعا که " آهسته غذا خوردن اشتها را کم می کند" دليل علمی وجود ندارد .


اين تحقيق در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول به شرکت کنندگان يک قاشق بزرگ داده شد و از آنان خواسته شد که بين لقمه ها توقف نکنند و تا جای ممکن به سرعت يک ظرف پاستا با سس سبزيجات و پنير را بخورند. در مرحله دوم شرکت کنندگان قاشقی کوچک داشتند و هر لقمه را ۱۵ تا ۲۰ بار می جويدند .


در مرحله اول آنان در ۹ دقيقه حدود ۶۴۶ کالری دريافت کردند اما در مرحله دوم در ۲۹ دقيقه تنها ۵۷۹ کالری گرفتند .


شرکت کنندگان پس از مرحله دوم يعنی غذا خوردن سر صبر و حوصله، فورا پس از اتمام غذا احساس رضايت داشتند و يک ساعت پس از صرف غذا نيز احساس سيری می کردند .


به گفته دکتر کتلين ملنسون، آهسته غذا خوردن موجب کاهش وزن و يا حفظ وزن دلخواه نيز می شود .


XS
SM
MD
LG