لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

با توقف استقلال، ذوب آهن پيشتاز ليگ برتر فوتبال شد


در هفته سى دوم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، با تساوى بدون گل استقلال تهران در خانه فولاد اهواز، ذوب آهن اصفهان در صدر جدول رده بندى قرار گرفت.

ذوب آهن با پيروزى دو بر يك در زمين تيم برق شيراز ۶۳ امتيازى شد تا با يك امتياز برتری از استقلال تهران بالاتر بایستد.

در اين روز پرسپوليس در ميزبانى تيم پيكان دو بر يك به پيروزى رسيد تا با ۵۲ امتياز به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به سپاهان در رده پنجم باشد.

مسابقه پاياپاى استقلال و فولاد تا ده دقيقه آخر كمتر لحظه هاى نفس گير و خطرسازی براى دو دروازه داشت و با اين كه در نيمه دوم و زير باران شديد، بازی حالت سريعترى به خود گرفت، اما برترى مدافعان دو تيم زمينه گلزنى را براى مهاجمان دست نداد.

جرقه اى كه به اين بازى حالت ديدنى داد در دقيقه ۸۳ بود كه پاس عالى على عليزاده تازه نفس براى سياوش اكبرپور در هشت مترى دروازه فولاد، با ضربه سر او روى طاق دروازه فرود آمد تا آه از نهاد قلعه نويى و هواخواهان استقلال بلند شود.

پاسخ اين حمله نيز خيلى سريع بود و در پى يك ضربه كرنر، محمد قاضى توپ را از دهانه دروازه راهى بالاى آن كرد و در آخرين دقيقه نيز اسماعيل شريفات، بازيكن تازه نفس اهواز يك فرصت عالى را هدر داد تا فولاد نتواند مزد بازى با روحيه بالای خود را با پيروزى بگيرد.

امير قلعه نويى در گفت و گوى پايان اين مسابقه اظهار اميدوارى كرد كه تيم مجيد جلالى در آخرين روز و در ميزبانى تيم ذوب آهن نيز به همين گونه اى باشد كه در برابر تيم استقلال تهران بود.

در حافظيه شيراز ذوب آهن اصفهان شروعى اميدبخش داشت و با گل هاى محمد رضا خلعتبرى در دقيقه ۱۳ و قاسم حدادى فر در دقيقه ۲۶ دو بر صفر پيش افتاد، اما در واپسين دقيقه هاى اين نيمه، با خطاى پنالتى محمد منصورى و اخراج او به دليل اخطار دوم در دقيقه ۴۳، لحظه هاى پايانى نيمه نخست و همه نيمه دوم را نگران و ده نفرى بازى كند.

مهدى كريميان ضربه پنالتى را به تك گل برق بدل و به همراه تيمش با ليگ برتر وداع كرد.

مسابقه پاياپاى استقلال و فولاد تا ده دقيقه آخر كمتر لحظه هاى نفس گير و خطرسازی براى دو دروازه داشت و با اين كه در نيمه دوم و زير باران شديد، بازی حالت سريعترى به خود گرفت، اما برترى مدافعان دو تيم زمينه گلزنى را براى مهاجمان دست نداد.
پيش از شروع رقابت هاى ليگ برتر اعلام گذشت على دايى، سرمربى پيشين تيم ملى از شكايتش از محمد مايلى كهن، جانشين او در تيم ملى، و سپس اطلاعيه اتحاديه باشگاههاى فوتبال در حمايت از على دايى در ارتباط با چاپ آگهى ترحيم اين عنصر پرافتخار فوتبال ايران در صفحه نخست نشريه همشهرى جوان وابسته به شهردارى تهران، خبرهاى روز فوتبال بود.

تماشاگر كم در آزادى

مسابقه تماشايى اما كم تماشاگر پرسپوليس در ورزشگاه آزادى تهران به پيروزى دو بر صفرپرسپوليس بر پيكان قزوين منجر شد.

پرسپوليس در حالى نيمه نخست را با برترى يك بر صفر پشت سر گذاشت كه سرخپوشان در تنها موقعيتى كه به دست آوردند، از هنرنمايى و قدرت تكنيكى على كريمى و قدرت گلزنى محسن خليلى در دقيقه ۴۰ به گل رسيدند.

در اين نيمه، پيكان با يك بازى تهاجمى و خيمه زدن در زمين پرسپوليس، شش بار موقعيت گل داشت كه ياران اين تيم از جمله ميلاد زنيدپور يكى پس از ديگرى فرصت ها را هدر دادند.

شروع نيمه دوم با گريز تماشايى ديگرى از سوى على كريمى همراه بود كه اشتباه حسين معمار و خطاى پنالتى محمد محمدى، دروازه بان تيم پيكان روى كريمى باعث شد تا اين بار مازيار زارع هديه كريمى را به گل دوم پرسپوليس بدل كند.

در حالى كه پرسپوليس ديگر به مانند نيمه نخست فرصت هاى پياپى را به ياران على اصغر مدير روستا نمى داد، اما با بيرون رفتن على كريمى، سرانجام در دقيقه ۸۵ شليك تماشايى و از راه دور ايمان حيدرى فاصله را به حداقل رساند و پرسپوليس در دقيقه هاى پايانى با نگرانى بازى را دنبال كرد.

مس همچنان در رده سوم

براى مس كرمان تك گل ادينيو در دقيقه ۸۵ بسيار باارزش بود زيرا با اين گل سد تيم تلاش كننده داماش گيلان را در كرمان شكست تا خود با ۵۵ امتياز رده سوم را براى خود حفظ كند.

داماش همچنان با ۲۷ امتياز بايد براى گريز از سقوط تلاش كند.

سپاهان در حالى تيم استقلال اهواز را دو بر يك در اصفهان شكست داد كه به مانند همشهرى اش يك اخراجى هم داشت.

براى سپاهان احسان حاج صفى در دقيقه ۱۶ و احمد جمشيديان در دقيقه ۷۷ گل زدند و تك گل تيم خوزستانى را محسن رسولى با ضربه سر در دقيقه ۸۴ به ثمر رساند. پرخاش رسول خطيبى به همبازى اش، عماد محمد رضا، منجر به اخراج مهاجم تيم سپاهان شد.

ملوان در ميزبانى تيم مقاومت سپاسى با تك گل جلال رافخايى در دقيقه ۳۷ به پيروزى رسيد تا دومين تيم شيرازى نيز به مربيگرى غلامحسين پيروانى – سرمربى تيم ملى اميد ايران – روز شكستبارى را سپرى كند.

اخراج محمد مايلى كهن

در روزى كه سرمربى تيم اميد در انزلى اخراج شد، محمد مايلى كهن، سرمربى تيم ملى و جانشين على دايى هم در كرج اخراج شد.

مسابقه سايپا و ابومسلم مشهد گل نداشت اما علاوه بر مايلى كهن، حسين كعبى مدافع ملى پوش سايپا هم در دقيقه ۵۲ اخراج شد.

پيام با پيروزى دو بر يك بر راه آهن شهر رى در مشهد، از قعر جدول رده بندى گريخت.

محسن زاهدى در دقيقه ۲۹ و اشپيتيم آرفى در دقيقه ۶۰ براى پيام گلزنى كردند و بهنام بيرانوند در دقيقه ۳۷ تك گل راه آهن را به ثمر رساند.
پيام با اين پيروزى ۳۲ امتيازى شد و تا رده پانزدهم خود را بالا كشيد. پاس و صباى قم در همدان ديدارى بدون گل داشتند.
XS
SM
MD
LG