لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۲

ذخيره های فوتبال ايران با شش گل بر تاجيکستان غلبه کردند


دو هفته پس از آنکه تيم فوتبال دختران ايران با نتيجه ۱۲-۲ از سد تاجيکستان گذشت، تيم ملی فوتبال ايران هم در ديداری تدارکاتی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با نتيجه ۶-۱ مقابل تاجيکستان به پيروزی رسيد.

ايران مهيای بازی با ازبکستان در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل می شود که بيست و چهارم آبان، ۱۴ نوامبر در تهران برگزار خواهد شد.

قاسم دهنوی و يعقوب کريمی هر کدام دو بار، احمد حسن‌زاده و عليرضا عباسفرد نيز هر کدام يک بار برای ايران گلزنی کردند. تک گل تاجيکستان را نيز ساوان کلوف به ثمر رساند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ملی فوتبال ايران پس از اين بازی از جمع ۲۸ بازيکن اردونشين، پنج بازيکن را خط خواهد زد و بيست و سه بازيکن باقی مانده، مهيای جدال حساس با ازبکستان خواهند شد.

نکته اصلی جدال ايران و تاجيکستان، حضور بازيکنان ذخيره در ترکيب ايران بود. از طرفی علی کريمی که چند هفته ای است از سوی مانوئل ژوزه سرمربی پرسپوليس کنار گذاشته شده، بازوبند کاپيتانی را در اختيار داشت. او در دقيقه ۴۲ به دليل مصدوميت تعويض شد و جای خود را به آرش افشين داد تا بازوبند کاپيتانی هم به محمد نصرتی برسد.

کريمی اما به رغم چند هفته دوری از ميدان، طی دقايقی که در زمين بود عملکرد موفقی داشت و دو پاس گل به يعقوب کريمی و قاسم دهنوی داد. خصوصاً پاس او به دهنوی بسيار زيبا بود. دريافت توپ در ميانه ميدان، چرخش و ارسال بلند توپ که در عمق خط دفاعی حريف، برای دهنوی مهيا شد.

کريمی دچار کشيدگی خفيف عضله شده است اما تعيين ميزان دقيق مصدوميت او طبق اعلام پزشک تيم ملی، پس از آزمايش MRI مشخص خواهد شد. از حاشيه های بعد از مسابقه، عکس يادگاری بازيکنان تيم ملی تاجيکستان با علی کريمی در رختکن بود.

بهترين بازيکن ايران در اين بازی را می توان قاسم دهنوی ناميد که دو گل به ثمر رساند و چند گل را نيز با کم دقتی يا به خاطر عملکرد خوب مدافعان و دروازه بان حريف از دست داد. ميلاد نوری نيز از بهترين بازيکنان ميدان بود و يکی از پنج نفری که ۹۰ دقيقه در ميدان حضور داشت. هافبک صبا قم سازنده گل‌های پنجم و ششم بود. در فاز هجومی، همه جای زمين سرکشی کرد و يک بار هم با ضربه‌ای زيبا تير دروازه تاجيکستان را لرزاند.

در طرف مقابل، تاجيک ها يک موقعيت را در نيمه اول به دست آوردند که رحمان احمدی توپ را با خروجی به موقع، مشت کرد. در نيمه دوم نيز ارسال توپ روی دروازه ايران و ضربه سر اشتباه از مدافع ميانی ايران، باعث شد تاجيکستان تنها گل خود را به ثمر برساند.

در ترکيب تيم ملی ايران رحمان احمدی (نيمه دوم: سوشا مکانی)، محمد نصرتی، شجاع خليل‌زاده، حسين ماهينی، احسان حاج صفی (نيمه دوم: احمد حسن‌زاده)، اميد نظری، ميلاد نوری، علی کريمی (دقيقه ۴۲ آرش افشين)، يعقوب کريمی (دقيقه ۶۴ پژمان نوری)، جلال رافخايی (نيمه دوم: عليرضا عباسفرد) و قاسم دهنوی (دقيقه ۷۳ محمدرضا خلعتبری) بازيکنان ايران در اين مسابقه بودند.

کی‌روش: درهای تيم ملی باز است

کارلوس کی‌روش پس از پيروزی شش بر يک مقابل تاجيکستان در نشست مطبوعاتی درباره ميدان دادن به بازيکنان جديد گفت: با اين مسابقه، خيلی از بازيکنان به ما اعلام کردند که پشت درهای تيم ملی ايستاده‌اند و بی تابی می‌کنند تا به تيم ملی دعوت شوند. ما هم درهای تيم ملی را باز گذاشته‌ايم تا بيايند. چهار هفته ديگر که در تورنمنت غرب آسيا شرکت می‌کنيم، اکثر اين بازيکنان به ميدان خواهند رفت.

سرمربی تيم ملی ايران درباره برخی مخالفت ها پيرامون وقفه در برگزاری ليگ برتر و انتخاب رقبای تدارکاتی مانند تاجيکستان گفت: ما فقط بايد برای منافع خودمان بجنگيم. با نظر برخی کارشناسان ايرانی که درباره منافع خودشان حرف می زنند کاری ندارم. طبق برنامه خودمان پيش می رويم و از منافع تيم ملی دفاع می‌کنيم.

کی‌روش در پاسخ سؤال خبرگزاری فارس که چرا او اين قدر استرس دارد، گفت: درباره استرس من نگران نباشيد. تحت کنترل است! ۳۲ سال با استرس در فوتبال زندگی کردم. استرس نباشد نمی‌توانم زندگی کنم. چيزی که الان مهم است، بدون حاشيه در زمين کار خودمان را دنبال می‌کنيم.

سرمربی تيم ملی ايران در پايان صحبت های خود ابراز اميدواری کرد در روز رقابت با ازبکستان حتی بيشتر از روز بازی با کره جنوبی، ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر شود.

نيکلو کلازوويچ سرمربی تاجيکستان هم گفت: «بازی مقابل ايران و کی‌روش برايم افتخار بود. تاجيکستان خود را برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۳ آسيا آماده می‌کند. می‌خواهيم به مرحله نهايی جام ملت‌ها صعود کنيم.»

سرمربی صربستانی تيم ملی تاجيکستان برخلاف آنچه برخی رسانه های ورزشی در ايران نوشته بودند، تاکيد کرد که تيمش با ترکيب اصلی به تهران آمده و فقط دو بازيکن مصدوم که در روسيه هستند را به تهران نياورده است.

کلازوويچ در ادامه گفت: «ايران امروز شش بر يک پيروز شد اما می‌توانست ۱۰ بر يک به پيروزی برسد. به نظر من ازبکستان هيچ شانسی برای پيروزی در برابر ايران ندارد.»
XS
SM
MD
LG