لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۰

تیم ملی فوتبال جوانان ایران از راهیابی به فینال جوانان آسیا بازماند


تیم ملی فوتبال جوانان ایران با شکست مقابل عربستان، از راهیابی به فینال جوانان آسیا بازماند.

این مسابقات در بحرین برگزار می‌شود و ایران که پیشتر صعودش به جام جهانی را مسجل کرده بود، برای شکستن طلسم چهل ساله صعود به فینال آسیا می‌جنگید.

بازی ایران و عربستان نتیجه‌ای کم سابقه به جا گذاشت و دو تیم در وقت قانونی، جمعاً ۱۱ بار به گل رسیدند. برتری نهایی نصیب عربستان شد که توانست با حساب ۶ بر ۵ از سد ایران بگذرد.

مسابقات قهرمانی آسیا، بازی رده‌بندی ندارد و ایران با ناکامی در صعود به فینال، مانند ویتنام به کار خود در این مسابقات خاتمه داد.

عارف غلامی در دقیقه ۹۲ اخراج شد و در حالی که دقایقی از وقت‌های تلف شده باقی مانده بود، ده نفره شدن ایران باعث شد توانش در رسیدن به گل تساوی کاهش یابد.

شهاب عادلی، علی شجاعی (مجتبی نجاریان)، عارف غلامی، امید نورافکن، ابوالفضل رزاق‌پور، عارف آقاسی، رضا شکاری، مهدی مهدیخانی، شاهین عباسیان، رضا جعفری (رضا کرملا چعب) و نیما مختاری (سینا خادم‌پور) بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

عربستان با این پیروزی، روانه دیدار نهایی شد تا مقابل ژاپن بایستد. ژاپن در حالی فینالیست شده است که در مرحله گروهی در برابر ایران به تساوی بدون گل رسید.

بازی ایران و عربستان بدون افت‌وخیز دنبال می‌شد تا اینکه در هجدهمین دقیقه، یک پنالتی بحث‌انگیز نصیب عربستان شد. خطایی نزدیک به خط محوطه جریمه که حتی اگر صورت گرفته باشد، با توجه به تجمع مدافعین، کاملاً بی‌مورد بود و خطری دروازه عادلی را تهدید نمی‌کرد.

با گل شدن پنالتی عربستان، روند بازی دگرگون شد. هراس از باختن و نرسیدن به فینال، هجوم همه جانبه ایران را در پی داشت که پیامد منطقی‌اش فروپاشی ساختار منسجم خط دفاعی این تیم بود.

به این ترتیب، عربستان گل دوم را هم زد. بازی به چهل و پنجمین دقیقه رسید اما تا لحظه‌ای که داور چینی سوت پایان نیمه اول را بزند، سه بار دیگر توپ از روی خط دروازه‌‌ها گذشت!

گل اول ایران را رضا جعفری زد تا خودش را در این مسابقات سه گله کند. بلافاصله عربستان به گل سوم رسید. پیش از اتمام نیمه نیز عارف آقاسی با ضربه سر، اختلاف را به حداقل رساند.

در نیمه دوم، باز هم شتابزدگی برای جبران اختلاف، نزد جوانان ایران مشهود بود و سامی ناجی کاپیتان عربستان موفق شد چهارمین گل تیمش را به ثمر برساند.

سپس نوبت به ستاره بلند قامت ایران در خط میانی رسید. رضا شکاری باز هم اختلاف دو تیم را به یک گل تقلیل داد.

عبدالرحمان الیامی از عجله جوانان ایران در رسیدن به گل مساوی، بهره‌برداری کرد و تیمش را ۵-۳ پیش انداخت.

نتیجه‌ای شبیه مسابقات واترپلو. رد و بدل شدن گل‌ها این بار به سود ایران بود و محمد مهدیخانی گل چهارم شاگردان امیرحسین پیروانی را به ثمر رساند.

عبدالرحمان الیامی زننده گل شش تیمش بود. او پیش از پایان بازی ژاپن و ویتنام، به اتفاق هموطنش سامی ناجی آقای گل مشترک بازی‌ها شد.

در دقیقه ۸۳ رضا کرملاچعب توانست ارسال شاهین عباسیان را با حرکت قیچی، وارد دروازه عربستان کند.

این واپسین گل بازی بود. امیرحسین پیروانی در پایان مسابقه گفت: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم شادی صعود به جام جهانی را با حضور در دیدار نهایی تکمیل کنم.

سرمربی تیم ملی جوانان تاکید کرد: مسئول این باخت فقط من هستم. با پنالتی اشتباه ابتدای بازی، شیرازه تیم ما پاشید. گل مساوی را می‌توانستیم به ثمر برسانیم که توپ به تیر خورد. ضمن اینکه به دلیل اخراج غلامی و مصدومیت کرملاچعب، دقایقی ۹ نفره بازی کردیم.

پیروانی درباره اینکه چرا بهترین خط دفاعی این مسابقات ناگهان فروپاشید، یادآور شد: تلاشم این بود که ایران را فینالیست کنم اما دانش من کافی نبود. امیدوارم با ترمیم و بررسی مشکلات، سال آینده اتفاقات خوبی در جام جهانی رقم بزنیم.

XS
SM
MD
LG