لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۴

بازی تیم‌های فوتبال ایران و سوریه در «باتلاق مالزی» مساوی شد


دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با توجه به محرومیت سوریه از میزبانی، این مسابقه به انتخاب سوریه در مالزی و شرایط نامساعد جوی برگزار شد.

بارش شدید باران و کیفیت نامناسب زمین، جریان مسابقه را از سطح معمول یک بازی بین‌المللی دور کرده بود و بازیکنان مدام لیز می‌خورند و به زمین می‌افتادند؛ به نحوی که هرچه از زمان بازی می‌گذشت، زمین مسابقه بیشتر شبیه باتلاق می‌شد.

در طول بازی، سرمربی تیم ملی ایران نسبت به اتلاف وقت بازیکنان حریف، خصوصاً دروازه‌بان تیم ملی این کشور معترض بود.

در لحظات پایانی نیمه اول، خودداری بازیکن سوریه در دادن توپ برای پرتاب اوت، باعث بروز درگیری در میانه میدان شد و داور به علا الشبلی کارت زرد نشان داد.

مهم‌ترین حادثه مسابقه را رضا قوچان‌نژاد یار تازه به میدان آمده تیم ملی ایران رقم زد.

مهاجم باشگاه هیرنفین هلند در دقیقه ۷۰ با دریافت پاس عمقی، پشت به مدافعین سوریه قرار گرفت تا با سنگربان حریف موقعیت تک به تک شود.

قوچان‌نژاد با ضربه بغل پا، موفق شد دروازه حریف را باز کند، اما کمک داور این صحنه را آفساید اعلام کرد. تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد هنگام زدن ضربه، قوچان‌نژاد در موقعیت آفساید قرار نداشت.

سوشا مکانی، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، کریم انصاریفرد، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی(عزت‌الله پورقاز)، اشکان دژآگه (وحید امیری)، مهدی طارمی (رضا قوچان‌نژاد) و علیرضا جهانبخش بازیکنان ایران در این دیدار بودند.

مرضیه افخم سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در ورزشگاه حضور داشت.

خانم افخم بعد از تماشای بازی به خبرنگاران گفت: «ملی‌پوشان بازی بسیار خوبی انجام دادند اما زمین کیفیت بسیار بدی داشت و اجازه نداد تیم ملی به گل برسد».

پیش از بازی ایران و در نخستین دیدار از گروه A، کره جنوبی در سئول میزبان ازبکستان بود و توانست این دیدار را با حساب ۲ بر یک به سود خود به پایان برساند.

ابتدا مارات بیک‌مایف برای ازبکستان گل زد اما کره‌ای‌ها دو بار در نیمه دوم توسط نام تائه‌هی و کوجای‌چول به گل رسیدند.

دیدار چین و قطر نیز به میزبانی چینی‌ها گلی در بر نداشت و دو تیم ته جدولی، امتیازات بازی را تقسیم کردند.

در جدول رده‌بندی ایران با ۱۱ امتیاز و همچنان بدون گل خورده صدرنشین است. کره جنوبی ۱۰ امتیازی شده و در رده دوم قرار گرفته.

ازبکستان با ۹ امتیازی که از بازی‌های قبلی کسب کرده بود در جایگاه سوم ایستاده. سوریه پنج امتیاز دارد. قطر چهار امتیازی است و چین هم فقط دو امتیاز اندوخته.

دور برگشت بازی‌ها در سال آینده میلادی به انجام خواهد رسید. تیم ملی ایران روز سوم فروردین سال آینده باید در دوحه مقابل قطر قرار بگیرد.

در گروه ب ژاپن توانست با حساب دو بر یک مقابل عربستان سعودی به برتری برسد. تایلند و استرالیا هم در دیداری مهیج به تساوی ۲-۲ رضایت دادند.

در این گروه و پیش از بازی امارات با عراق، تیم‌های عربستان، ژاپن و استرالیا در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

XS
SM
MD
LG