لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۶

نمايشگاه پنجاه سال يادگاری های جيمز باند


پوستر فیلم «الماس های ابدی هستند» با بازی شون کانری در نقش جیمز باند
پوستر فیلم «الماس های ابدی هستند» با بازی شون کانری در نقش جیمز باند
پنجاه سالی است که يک شخصيت سينمايی هر آدم بدی را که در مقابلش قرار گرفته مقهور هوش، اسلحه و لباس های فاخر خود کرده است؛ نامش؟ «باند...جيمز باند.»

به گزارش تلویزیون «سی ان ان»، پنجاه سال پس از نخستين حضور مأمور ۰۰۷ بر روی پرده سينما، نمايشگاهی در لندن مجموعه ای از ۴۰۰ قلم يادگاری های فيلم های جيمز باند را برای دوستداران «دو صفر هفت» به نمايش گذاشته است.

اين يادگاری ها از تپانچه طلايی شخصيت «اسکارامانگا» تا مايوی دنيل کريگ، بازيگر جديد نقش جيمز باند، را شامل می شود. نمايشگاه فوق که پيش از اکران جديدترين فيلم از مجموعه جيمز باند با نام «سقوط آسمان» در مرکز «باربيکن» لندن برگزار شده به طرفداران جيمز باند اجازه می دهد که سير ماجراهای معروفترين جاسوس جهان را از سال ۱۹۶۲ تا به امروز، گام به گام، دنبال کنند.

قرار است «سقوط آسمان»، جديد ترين فيلم جيمز باند، در ماه اکتبر سال جاری ميلادی اکران شود.

يکی از دست اندرکاران نمايشگاه لندن به «سی ان ان» می گويد: «فيلم های سينمايی حادثه ای زيادی در طول ساليان آمده و رفته اند، اما تنها جيمز باند بوده که همچنان جذابيت خود را در گيشه حفظ کرده است.»
وی می افزايد: «او خوش لباس ترين مرد تاريخ سينما هم هست.»

در سرسرای نمايشگاه جيمز باند، طرفداران مأمور ۰۰۷ با مجسمه مومی تمام قدی از شون کانری روبرو می شوند که به مدل بازسازی شده اتوموبيل استون مارتين «دی بی ۵» مدل ۱۹۶۴ تکيه داده و ايستاده است.

از اينجا به بعد، بازديدکنندگان با عبور از يک درب ورودی به شکل فشنگ به يک اتاق طلايی وارد می شوند و خود را درون صحنه قتل شخصيت «جيل مسترسون» از فيلم «انگشت طلا» محصول سال ۱۹۶۴ می بينند که بر روی تخت افتاده و کل بدنش به رنگ طلايی در آمده است.

گردانندگان نمايشگاه می گويند برای تهيه مدل بدن «شرلی ايتون» بازيگر نقش «جيل مسترسون» تلاش زيادی کردند تا قالب دقيقی از ابعاد بدن زيبا و جذاب وی در آن فيلم را تهيه کنند و از مانکن های معمولی استفاده نکنند.

جیمز باند، خوش پوش ترين مرد سينما لقب يافته و لباس های مورد استفاده در فيلم های ۰۰۷ هم در نمايشگاه لندن جايگاه ويژه ای را به خود اختصاص داده اند، اما در نهايت اين فضای «اکشن» و حادثه ای فيلم های جيمزباند است که اختتام دهنده نمايشگاه است: در بخش نهايی نمايشگاه، بازديدکنندگان وارد قصر يخی فيلم سينمايی «روز ديگر بمير» می شوند که دورتادورش را تصاوير صحنه های تعقيب و گريز متعدد ۰۰۷ در برف فرا گرفته است.

نقطه پايان نمايشگاه هم جايی هست که بسياری از ماجراجويی های جيمز باند آغاز می شود: در «بار مشروب» با يک گيلاس «مارتينی» هم زده با «شِيکِر» – آن طوری که هميشه باند دوست داشته است.
XS
SM
MD
LG