لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

انتشار دو روزنامه «خورشيد» و «فرهنگ آشتى» متوقف شد


گزارش هاى رسيده از ايران حاكى است كه دو روزنامه «خورشيد» و «فرهنگ آشتى» به دليل آنچه مشكلات مالى و اختلافات داخلى عنوان شده است تعطيل شدند.

روزنامه «خورشيد» ارگان سازمان تامين اجتماعى ايران بود كه از شهريور ماه سال ۱۳۸۷ زير نظر محمود پارياب، دبير سابق اطلاع رسانى دولت نهم، انتشار خود را آغاز كرد ولى پس از شش ماه فعاليت با تصميم هيئت مديره اين سازمان تعطيل شد.

على ذبيحى، مدير عامل سازمان تامين اجتماعى ايران روز نهم فروردين ماه اعلام كرد: «در خصوص نحوه و ادامه انتشار روزنامه خورشيد تصميم گرفته شد تا انجام اقدامات كارشناسى دقيق تر و لحاظ كردن صرفه و صلاح سازمان و مخاطبان آن روزنامه مذكور تا اطلاع ثانوى منتشر نشود.»

بر اساس گزارش هاى منتشره در رسانه هاى ايران، براى راه اندازى روزنامه خورشيد بيش از ۱۲ ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود و هدف اين روزنامه نيز رسيدن به تيراژ بالاى يك ميليون نسخه در روز بود.

اين روزنامه به عنوان رسانه حاميان محمود احمدى نژاد، رييس جمهورى اسلامى ايران، شناخته مى شد و اعضاى هئيت مديره آن را نيز افراد رسانه اى نزديك به دولت نهم تشكيل مى دادند.

در ماه هاى گذشته به دليل اختلافات داخلى در هيئت تحريريه روزنامه خورشید كه به استعفاى شمار زيادى از روزنامه نگاران آن انجاميد، فروش پايين نسخه هاى آن و انتقادهاى گسترده از هزينه هاى زيادى كه صرف اين روزنامه شده است ادامه انتشار آن در هاله اى از ابهام قرار گرفت.

با كاهش شمارگان روزنامه ياد شده به ۸۰ هزار نسخه كه بسيارى از آن نيز به دليل فروش نرفتن برگشت داده مى شد هيئت مديره سازمان تامين اجتماعى تصميم گرفت كه انتشار آن را متوقف كند.

گزارش ديگرى حاكى است كه روزنامه فرهنگ آشتى نيز كه با رويكرد فرهنگى و هنرى منتشر مى شد به دليل مشكلات مالى انتشار خود را متوقف كرد.

روزنامه فرهنگ آشتى دوره جديد انتشار خود را با نزديك به ۱۰۰ كارمند تحريريه از نيمه دوم سال گذشته و با مديريت رضا رشيدپور، مجرى برنامه هاى تلويزيونى آغاز كرد.

خبرگزارى كار ايران، ايلنا، در اين زمينه گزارش داد، توقف انتشار روزنامه فرهنگ آشتى در حالى صورت گرفت كه بيش از نيمى از كاركنان آن به دليل تعطيلات نوروزى از اين مسئله بى خبر هستند.

يكى از كاركنان اين روزنامه گفته است كه كمبود نقدينگى و ورشكستگى دليل توقف انتشار روزنامه بوده است.
XS
SM
MD
LG