لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۹

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


تصويب قطعنامه اعمال تحريم عليه جمهوری اسلامی در شورای امنيت سازمان ملل، بازتاب گسترده ای در روزنامه های روز یکشنبه ایران داشته است.
تصويب قطعنامه اعمال تحريم عليه جمهوری اسلامی در شورای امنيت سازمان ملل، بازتاب گسترده ای در روزنامه های روز یکشنبه ایران داشته است.

تصويب قطعنامه اعمال تحريم عليه جمهوری اسلامی در شورای امنيت سازمان ملل، بازتاب گسترده ای در روزنامه های روز یکشنبه ایران داشته است.


روزنامه کيهان، در همين زمينه به نقل از علی لاريجانی نوشته که مقامات جمهوری اسلامی در نظر دارند تا با راه اندازی ۳۰۰۰ سانتريفوژ به تصويب قطعنامه شورای امنيت پاسخ دهند .


روزنامه اعتماد، بخش هايی از سخنان نماينده ايران در سازمان ملل را منتشر کرده و خبر داده که ظريف مواضع تهران در برابر تصويب قطعنامه را تشريح کرده است.


اعتماد همچنين از قول ظريف نوشته، قطعنامه ياد آور بی عدالتی های تاريخی شورای امنيت در حق مردم ايران است .


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت، قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل در تحريم عليه جمهوری اسلامی را قطعنامه ای تبليغاتی نام داده و به نقل از « ويتالی چورکين » سفير روسيه در سازمان ملل نيز تأکيد کرده که اين قطعنامه اجازه هيچ گونه توسل به زور را نمی دهد .


روزنامه همشهری، در يادداشتی با عنوان «راه های مقابله با تحريم» گزينه هايی را برای مقابله با تحريم مورد بررسی قرار داده است.


حفظ وحدت ملی و تقويت ديپلماسی کشور، بکارگيری همه امکانات سياسی، اقتصادی و فرهنگی کشور برای خنثی نمودن و يا کم اثر کردن محدوديت های اعلام شده، تعامل با کشورهای منطقه، ادامه تحقيقات هسته ای تا رسيدن به اهداف، قطع کليه بازرسی های بازرسان آژانس بين المللی انرژی هسته ای، و تجديد نظر در ارتباط با کشورهايی که دراين ماجرا عليه جمهوری اسلامی موضعگيری کرده اند، از جمله پيشنهاد های روزنامه همشهری برای مقابله با قطعنامه شورای امنيت است .


آیین نامه ای برای بازداشتگاه ها


روزنامه حيات نو اقتصادی، با نقل قول از رييس سازمان زندان ها، ازتهيه آئين نامه نحوه اداره بازداشتگاه های امنيتی در کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، علی اکبر يساقی ضمن تاييد وجود بازداشتگاه های امنيتی خارج از نظارت اين سازمان گفته که تاکنون در زمينه بازداشتگاه های امنيتی به شکل سليقه ای عمل مي شده چرا که از يک سو قانون وجود بازداشتگاه امنيتی را ممنوع کرده بود، و از سويی توافقنامه هايی برای اداره آنها امضا شده بود.


به گفته رييس سازمان زندان ها، در صورت ابلاغ آئين نامه بازداشتگاه های امنيتی از سوی رييس قوه قضاييه، چنين بازداشتگاه هايی تحت نظر سازمان زندان ها اداره خواهند شد.معاون قوه قضاييه همچنين اعلام کرده که سازمان زندان ها در حوزه بازجويی ها هيچ مسئوليتی ندارد .


افزایش سن رای دهندگان


روزنامه جام جم ازافزايش سن رای دهندگان در انتخابات مجلس به ۱۸ سال در صورت تصويب مجلس خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، نمايندگان مجلس روز یکشنبه، افزايش سن رای دهندگان در انتخابات مجلس و رياست جمهوری از ۱۵ به ۱۸ سال را بررسی مي کنند.


جام جم به نقل از حاجی بابايی، نوشته که مجلس چهارشنبه گذشته مقرر کرد که حداقل مدرک تحصيلی کانديداها در انتخابات مجلس فوق ليسانس يا معادل آن باشد.


اين عضو مجلس، همچنين گفته که در روزهای اخير الحاقيه ها و پيشنهادات جديدی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس مطرح شده، که علاوه بر پيشنهاد افزايش سن رای دهندگان، پيشنهادات ديگری در مورد نحوه و چگونگی تبليغات کانديداها را نيز در بر می گيرد .


انتقاد استادان کشاورزی از رییس جمهور


روزنامه سرمايه، نامه انتقادی۵۴ استاد کشاورزی به رييس جمهوری اسلامی را منتشر کرده است.


به نوشته اين روزنامه، ۵۴ تن از اساتيد کشاورزی و منابع طبيعی دانشگاه های دولتی کشور در نامه ای با عنوان «پيشنهادهای دلسوزانه به دولت در حوزه عملکرد کشاورزی و منابع طبيعی» بسياری از اقدامات فعلی وزارت جهاد کشاورزی همچون تکيه بر خودکفايی چند محصول و به فراموشی سپردن ساير توليدات کشاورزی را مورد انتقاد قرار داده اند.


به نوشته سرمايه، استادان کشاورزی کشور با اشاره به اين که امنيت غذايی يکی از اهداف اصلی برنامه چهارم توسعه است، به محمود احمدی نژاد هشدار داده اند که در صورت ادامه روند موجود، امنيت غذايی ايران در معرض تهديد جدی قرار خواهد گرفت.


غير از امنيت غذايی، استادان کشاورزی کشور، در نامه خود از تهديد منابع آبی کشور و به خصوص آب های زير زمينی، ابراز نگرانی کرده و تاکيد کرده اند که با سياست های دولت تحقيقات کشاورزی مفلوکتر از گذشته شده است .


تعبیر رویای چینی ها


روزنامه کارگزاران، خبر داده که رويای چينی های چشم تنگ برای صادرت اتومبيل و لوازم يدکی به بازار ايران تعبير شده است.


به نوشته اين روزنامه، خودروسازان ايرانی از سر اجبار يا به ميل خود به چين روی آورده اند و قصد دارند اتومبيل های سواری و کاميون اين کشور را در ايران مونتاژ کنند.


کارگزاران نوشته که به همين منظور چهارشنبه هفته گذشته، همايش مشترک خودروسازان ايرانی و چينی در تهران برگزار شده است .


XS
SM
MD
LG