لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۹

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


رسالت: اگر جناح راست به سمت همگرايی پيش نرود، ممکن است در انتخابات آينده اکثريت را از دست بدهد.
رسالت: اگر جناح راست به سمت همگرايی پيش نرود، ممکن است در انتخابات آينده اکثريت را از دست بدهد.

اغلب روزنامه های ایران از بحران در روابط تهران و لندن خبر داده اند.از جمله روزنامه اعتماد، به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نوشته که سياست های انگليس عامل تشنج در منطقه است.


در همين حال روزنامه کيهان، از ملاقات دو ساعته حسين شريعتمداری، نماينده ولی فقيه در اين روزنامه و جفری آدامز سفير انکليس در تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، سفير انگليس به شريعتمداری گفته که از اثرگذاری او در ميان مسئولان ايران باخبراست.


نماينده ولی فقيه در کيهان نيز به سفير انگلستان گفته که انگليس نسبت به ۵۰سال قبل تغييرات فراوانی کرده و نبايد چمدان های حاوی سوابق گذشته را با خود حمل کرد .


هشدار به جناح راست


روزنامه رسالت، در سرمقاله امروز خود با عنوان پيام های انتخابات ۲۴ آذر، نوشته که مردم در اين انتخابات و در سراسر کشور به مجموعه ای از دو جناح و مستقلين رای دادند تا تجربه های ديگر از کارآمدسازی شوراها را بيازمايند.



نماينده ولی فقيه در کيهان به سفير انگلستان گفته که انگليس نسبت به ۵۰ سال قبل تغييرات فراوانی کرده و نبايد چمدان های حاوی سوابق گذشته را با خود حمل کرد .

رسالت درباره پيام اين انتخابات برای راستگرايان نيز نوشته که اگر طيف های مختلف جناح راست به سمت همگرايی و کاهش اضلاع رقابت بين خود پيش نروند، ممکن است در انتخابات آينده اکثريت را از دست بدهند.


به نوشته روزنامه کارگزاران، در پی گسترش اعتراضات نسبت به نحوه شمارش آراء انتخابات شورای تهران، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی خواستار پيگرد قانونی متخلفان شده است.


اين روزنامه، از قول حسين مرعشی توقف ۳۶ ساعته شمارش آرا، انتقال صندوق ها به شعب شمارش، خلع يد نمايندگان نامزدها، و شمارش بدون حضور اعضای اصلی شعب اخذ رای را از موارد خلاف قانون بر شمرده است .


بازداشت روزنامه نگاران کرد


روزنامه اعتماد، ازبازداشت دو خبرنگار سنندجی خبر داده است.به نوشته اين روزنامه، درروز انتخابات شوراها در سنندج يکی از خبرنگاران به نام «آکو کردنسب» مسوول ستون خبری هفته نامه «کرفتو» بازداشت شده است.


اعتماد همچنين نوشته که سه شنبه گذشته نيز در سنندج «کاوه جوانمرد» ديگر خبرنگار هفته نامه مذکور در منزلش بازداشت شده است .


جوانان و مواد مخدر شیمیایی


روزنامه ايران، ضمن هشدار به خانواده های ايرانی درباره شيوع مصرف مواد مخدر شيميايی، نوشته که سی درصد از مراجعه کنندگان به کلينيک های ترک اعتياد را جوانان تشکيل می دهند.


اين روزنامه همچنين به نقل از کارشناسان اجتماعی از تغيير رويکرد به مصرف موادمخدر درميان جوانان خبر داده و نوشته؛ اگر تا دو سال پيش مصرف کنندگان بيشتر از مواد سنتی مانند ترياک و يا شيره استفاده می کردند هم اکنون مخدرهايی به نام اکستاسی، شيشه، کراک، برف، تم چيزک، نورچيزک، پيپر نيوز، و قرص های برنج درميان معتادان رايج شده است که با قيمت بسيار بالا در بازار مواد مخدر عرضه می شود.


خروج قطار از ریل


روزنامه جام جم ، خبرداده که پنج واگن باری روز گذشته در ناحيه لرستان از خط خارج و موجب بسته شدن محور راه آهن جنوب شدند. به نوشته اين روزنامه، اين واگن ها در حد فاصل دورود - انديمشک در داخل تونل از خط خارج شدند و ماموران فنی راه آهن همچنان برای بازکردن محور جنوب راه آهن تلاش می کنند. اين چندمين حادثه برای در خطوط راه آهن ايران در روزهای اخير است .


وعده احمدی نژاد؛ دانشگاهی ارزان تر از «آزاد»


روزنامه سرمايه از قول احمدي نژاد به مردم شهرستان صحنه در کرمانشاه برای ايجاد يک دانشگاه ارزان تر از دانشگاه آزاد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، رييس جمهور اسلامی، روز چهارشنبه در جريان سفر خوبه شهرستان صحنه در استان کرمانشاه، به مردم اين شهر وعده داده که يک واحد دانشگاهی ارزان تر از دانشگاه آزاد و دو سالن ورزشی جداگانه برای دختران و پسران در اين شهر احداث خواهد کرد .


اعدام متهمان بمبگذاری در اهواز


و در آخر، روزنامه خراسان، همزمان با انتشار خبر اعدام سه تن از متهمان حوادث سال گذشته اهواز، از کشف مواد منفجره در زاهدان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، روابط عمومی دادگستری استان خوزستان تاييد کرده که حکم اعدام سه تن از متهمان بمبگذاری سال ۸۴ در شهر اهواز اجرا شده است.


به نوشته خراسان، اين افراد به اتهام محاربه و اقدام عليه امنيت کشور از طريق بمبگذاری در بانک سامان و فرمانداری اهواز و به موجب آرای قطعی به اعدام محکوم شده بودند. اين روزنامه در عين حال از قول جانشين فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان نوشته که ماموران اين فرماندهی ديروز ٥١١ پوند مواد منفجره تی.ان.تی را قبل از انفجار در زاهدان کشف کردند.


XS
SM
MD
LG