لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۳

کوثری: اسناد رابطه «جریان انحرافی» با بيگانگان در اختيار دستگاه های امنيتی است


اسماعیل کوثری، نايب رييس کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی.
اسماعیل کوثری، نايب رييس کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی.
نايب رييس کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی می گويد که اسناد ارتباط جريان انحرافی- نزديک به محمود احمدی نژاد- در اختيار دستگاه های اطلاعاتی و امنيتی است و «در موقع مناسب در اختيار مردم قرار می گيرد.»

اسماعيل کوثری که از حاميان سرسخت محمود احمدی نژاد به شمار می رفت در مصاحبه ای که با سايت اصولگرای «مشرق» انجام داده است، از تيم رييس جمهور ايران به عنوان «جريان انحرافی» نام برده و گفته است: «جريان انحرافی دارای دو بعد است. يک بعد آن اعتقادی است و بعد ديگر آن ارتباطی است.»

وی درباره ارتباط اين جريان با «بيگانه ها» گفته است: «مساله اصلی همين است. اسناد اين مساله در اختيار سرويس های اطلاعاتی و امنيتی ما قرار دارد و در موقع مناسب در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.»

اين نماينده تهران در مجلس به زمان انتشار اسناد ياد شده اشاره ای نکرده است.

آقای کوثری با بيان اينکه «احمدی نژاد را نمی توان از جريان انحرافی جدا کرد» اظهار داشت: «به هر حال احمدی نژاد به سران اين جريان اطمينان دارد و چون اطمينان دارد نمی توان او را از جريان انحرافی جدا کرد.»

وی که در جريان قهر ۱۱ روزه رييس جمهور اسلامی ايران با وی ديدار کرده بود، می گويد: «صحبت هم شده با رييس جمهور و بارها اين مسئله گفته شده است. در مجامع مختلف نيز اين موضوع بارها مطرح شده اما اعتقادی که احمدی نژاد به اين طيف دارد جداسازی را سخت می کند.»

جريان انحرافی که به حلقه نزديک محمود احمدی نژاد در ساختار سياسی جمهوری اسلامی ايران اطلاق می شود از سوی اصولگرايان منتقد متهم شده که در صدد است با استفاده از بيت المال و بسيج نيروهای خود، اکثريت کرسی های مجلس نهم را در اختيار بگيرد.

برخی از چهره های اصولگرا می گویند که اين جريان ادعا می کند ارتباط مستقيم با امام دوازدهم شيعيان، «امام زمان»، دارد و لذا ديگر نيازی به ولايت فقيه نيست.

از ارديبهشت ماه سال جاری که محمود احمدی نژاد، وزير اطلاعات را از سمت خود کنار گذاشت، وی هدف حملات شديد هواداران آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، قرار گرفته است.

به فاصله کمی از برکناری حيدر مصلحی، رهبر ايران وی را در مقام خود ابقا کرد که منجر به قهر ۱۱ روزه محمود احمدی نژاد و خانه نشينی وی شد.

اسماعيل کوثری در پاسخ به اين پرسش که «اگر به سال ۸۸ برگرديد آيا به احمدی نژاد رای می دهيد؟» گفته است: «اگر به اين شکل باشد نه. يعنی به احمدی نژاد فعلی رای نمی دهم. به همين خاطر هم در ديدار يکشنبه شب نمايندگان با رييس جمهور نبودم.»

در همين حال، محمد دهقان، عضو هيات رييسه مجلس گفته است که «اگر جريان انحرافی مشی خود را به گونه ای تنظيم کند که نظام دچار بن بست شود و مصالح نظام اقتصا کند، احتمال برخورد سخت با اين جريان قبل از پايان دوره رياست جمهوری دور از ذهن نيست.»

وی به وجود دو نظر مختلف در نظام جمهوری اسلامی برای برخورد با «جريان انحرافی» اشاره کرده و گفته است: «برخی از دلسوزان نظام معتقدند که چون افراد قدرتمند دولت و برخی از مقامات ارشد اجرايی وابسته و حامی جريان انحرافی هستند، بايد با اين جريان دست به عصا حرکت کرد و نسبت به تخلفات متعدد اين جريان و مفاسد عقيدتی، مالی و اجتماعی آنها غمض عين نمود.»

وی دسته دوم را کسانی معرفی کرده است که معتقدند «اولا مصالح نظام اقتضا می کند که با هر تخلف و فسادی برخورد جدی شود و از سوی ديگر اگر جريان انحرافی به حال خود رها شود و تحت فشار قرار نگيرد، در وادی مفاسد بزرگتر فرو خواهد رفت.»

انتخابات مجلس نهم قرار است که ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار شود و بر اساس تحليل های صورت گرفته، اين انتخابات صحنه اصلی رويارويی اصولگرايان هوادار آيت الله خامنه ای و جريانی خواهد شد که در اطراف آقای احمدی نژاد گردهم آمده اند.
XS
SM
MD
LG