لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۴

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد از بازداشت حسين موسويان، عضو ارشد تيم سابق مذاکره کننده پرونده هسته ای خبر داده و نوشته که «وی غروب روز دوشنبه از سوی نيروهای امنيتی دستگير و به بازداشتگاه منتقل شده است.»


به نوشته اين روزنامه، منابع رسمی درباره دستگيری موسويان خبری منتشر نکرده اند اما اخبار غيررسمی حاکی از وارد کردن اتهاماتی در رابطه با پرونده هسته ای به اين ديپلمات ارشد سابق است.


اعتماد، همچنين نوشته است: موسويان که در تيم هسته ای حسن روحانی دبير سابق شورای امنيت ملی از جايگاه ويژه ای برخوردار بود، اخيرا برخی انتقادات را نسبت به رويکرد تيم جديد هسته ای کشور ابراز کرده بود.


روزنامه سرمايه خبر داده که با رای ۲۰ نماينده دولت در اتاق بازرگانی تهران، يحيی آل اسحاق به رياست اين اتاق برگزيده شده است.


به نوشته اين روزنامه، محسن صفايی فراهانی از اعضای انتخابی اتاق بارگانی تهران ضمن انتقاد شديد از نحوه عملکرد دولت در اين خصوص گفته که اين بار دولت نشان داد، به صورت منسجم در خدمت يک گروه خاص قرار گرفته است.


وی همچنين به روزنامه سرمايه گفت که دولت با آرای خود در اين جلسه نشان داد که دنبال گروهی است که کاملا با خود هماهنگ باشد و الا حتی اگر مي خواست جبه هگيری کند، بايد از گروه تحول خواهان که بيشترين آرای بخش خصوصی را به خود اختصاص داده بود، حمايت مي کرد.



روزنامه اعتماد از بازداشت حسين موسويان، عضو ارشد تيم سابق مذاکره کننده پرونده هسته ای خبر داده و نوشته که «وی غروب روز دوشنبه از سوی نيروهای امنيتی دستگير و به بازداشتگاه منتقل شده است.»

علی آقا محمدی، عضو شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی طی يادداشتی در روزنامه همشهری در مورد احتمال مذاکره ايران با آمريکا تاکيد کرده که زمينه مناسب برای آغاز مذاکرات وجود ندارد.


وی نوشته که برای هر تفاهمی بايد زمينه ای وجود داشته باشد و ما هنوز آن زمينه را برای تفاهم آمريکا و ايران جهت مذاکره نيافته ايم و به فرض اگر در اين فضا مذاکره ای نيز انجام شود، منتج به نتيجه ای نخواهد شد و يا نتايج آن بي ارزش خواهد بود.


روزنامه اعتماد ملی، از تغيير استراتژيک در شعارهای دولت خبر داده، و به نقل از غلامحسين الهام نوشته که دولت اسامی مفسدان اقتصادی را را اعلام نمي کند.


به نوشته اين روزنامه، سخنگوی دولت در جمع دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد و برخلاف وعده های سابق خود و رييس جمهوری اسلامی، مبنی بر افشای نام مفسدان اقتصادی، گفته که در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی کارهای ساختاری بر اعلام اسامی مفسدان ترجيح دارد؛ چراکه اعلام نام مفسدان اقتصادی مشکلاتی قانونی دارد و امنيت سرمايه گذاری را به خطر می اندازد.


به نوشته اعتماد ملی، در حالی که حتی بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در سال گذشته ۱۳.۶ درصد بوده و پيشبينی خوشبينانه سازمان مديريت و برنامه ريزی برای نرخ تورم امسال ۱۱ درصد است، سخنگوی دولت در مشهد با ارائه رقمی که در هيچ مرکز و سازمان رسمی اعلام کننده آمارها شنيده نشده، از تورم ۱۰ درصدی سخن گفته است .


روزنامه همبستگی خبر داده که همزمان با انتخاب هيات رييسه شورای شهر سوم تهران، فشار دولت برای برکناری شهردار افزايش يافته است.


به نوشته اين روزنامه، طرفداران محمد باقر قالبياف برای کاهش اين فشارها به هماهنگی با پنج عضو حامی دولت تن داده و در انتخابات هيات رييسه شورای شهر سوم تهران هيچ يک از پنج عضو اصلاح طلب شورا انتخاب نکرده اند .


روزنامه قدس در گزارش نوشته که ارمغان اجرای طرح کارت هوشمند سوخت در تهران، جدال مردم در پمپ بنزين است.


به نوشته اين روزنامه، توزيع ناقص و ناهماهنگی ميان جايگاه داران، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و نيروی انتظامی در پروژه کارت هوشمند سوخت، مشکلات عديده ای را برای شهروندان ايجاد کرده است.


قدس نوشته است: يک هفته ای است که برخی جايگاه های پمپ بنزين در تهران اعلام کرده اند که صرفا با تحويل دادن کارت هوشمند سوخت، بنزين به اتومبيل ها می فروشند، که اين امر موجب جدال و درگيری مردم در جايگاه های پمپ بنزين شده است.


روزنامه ايران، رتبه جهانی سلامت در ایران را ۱۱۲ اعلام کرده است. به نوشته اين روزنامه، اميدوار رضايی، ریيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس درباره رتبه سلامت ايران گفته که ايران در ميان ۱۹۰ کشور جهان رتبه ۱۱۲ سلامت را به خود اختصاص داده است.


XS
SM
MD
LG