لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۷

سپاه کرمانشاه: دهها عضو «باند همجنس‌بازی و شيطان پرستی» بازداشت شدند


يک پايگاه اطلاع رسانی سپاه استان کرمانشاه گزارش داده است اعضای يک شبکه «همجنس بازی و شيطان پرستی» را که دهها عضو داشته است پس از ماه‌ها مراقبت و تحت نظر بودن، بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش سايت «سپاه حضرت نبی‌اکرم»، در ميان بازداشت شدگان چندين تبعه خارجی از عراق و کشورهای منطقه نيز وجود دارند.

آن‌گونه که سايت سپاه استان کرمانشاه می‌گويد، اعضای «اين گروه که به بهانه برگزاری جشن تولد در يکی از تالارهای شهر به رقاصی و... مشغول بودند دستگير و به مراجع ذيربط تحويل داده شدند».

گزارش ياد شده می‌افزايد که «در اين گروه، هشت نفر همجنس‌باز با هم ازدواج کرده بودند».

خبرگزاری مهر نيز روز پنجشنبه در گزارش مشابهی خبر بازداشت دهها نفر به اتهام عضويت در آنچه که «باند همجنس‌بازی و شيطان‌پرستی» خوانده شده، را تاييد کرده است.

در این گزارش آمده است که «در اين گروه مسائلی مثل ترويج نمادهای شيطان‌پرستی، مورد ازدواج همجنسگرايان و ... انجام می‌شد و در حال انجام اقداماتی برای گسترش فعاليت‌های خود بودند».

مقام‌های ايران از افراد «همجنسگرا» با عنوان «همجنس‌باز» ياد می‌کنند که در افکار عمومی بار منفی دارد.

بازداشت اين افراد در حالی صورت می‌گيرد که جمهوری اسلامی پيشتر منکر وجود همجنسگرايان در ايران شده بود، از جمله محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری پيشين ايران، در سفر سال ۱۳۸۶ خود به نيويورک، در دانشگاه کلمبيا گفت: «ما در کشورمان مانند کشور شما همجنس‌باز نداريم. در کشور ما همجنس‌باز وجود ندارد. اين پديده در ايران وجود ندارد. چه کسی به شما گفته که وجود دارد؟»

اين سخنان رييس جمهوری ايران با خنده و اعتراض حاضران در سخنرانی وی روبرو شد.

در سال های اخير، سپاه پاسداران و نيروهای انتظامی بارها از بازداشت افراد وابسته به شبکه‌های «شيطان‌پرستی» در نقاط مختلف ايران خبر داده‌اند و گفته‌اند که «برخی جريانات خارجی با اعزام افرادی از گروه‌های شيطان پرستی و همجنس‌گرايی به کشور از مدتها پيش در صدد ترويج فساد در داخل کشور هستند».

مقام‌های جمهوری اسلامی از واژه «شيطان‌پرستان» معمولا برای اشاره به هواداران گروه‌های موسيقی سبک «متال» استفاده می‌کنند. اين سبک از موسيقی که زيرمجموعه‌ای از سبک موسيقی راک است با استفاده از نمادها و ترانه‌های اعتراضی به نقد بسياری از روابط حاکم اجتماعی و روندهای سياسی می‌پردازد.
XS
SM
MD
LG