لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۴

بازداشت یک نگهبان امنیتی در فلوریدا در پی تهدید ترامپ به قتل بعد از کشته شدن سلیمانی


سرویس پليس مخفی آمريکا در مدارکی که روز چهارشنبه ۱۸ دی به دادگاه تسليم کرد گفت يک نگهبان در ايالت فلوريدا تهديد کرده که به انتقام کشته شدن قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران، دونالد ترامپ را خواهد کشت.

او در پيامی در فيسبوک در حالی که يک تفنگ اتوماتيک در دست داشت گفته است: «او رهبر مرا کشت و من بايد او را بکشم».

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، طبق مدارک و شکايتی که روز چهارشنبه توسط سرویس پلیس مخفی آمريکا به دادگاه ارائه شده است، اين فرد به نام چانسی لمپ، ۲۶ ساله و اهل ناحيه فورت لادرديل، اکنون با جرم فدرال تهديد به قتل رئيس‌جمهوری روبرو است و در حال حاضر در زندان است.

سرویس پليس مخفی آمريکا که ماموريت آن محافظت از رئيس‌جمهوری است در گزارش به دادگاه نوشته است که روز جمعه و به فاصله کوتاهی پس از اعلام خبر کشته شدن قاسم سليمانی در حمله پهپادی آمريکا، چانسی لمپ با نام مستعار «مرد سياهپوست عليه آمريکا» پخش زنده يک ويدئوی هفت دقيقه‌ای در شبکه فيسبوک را آغاز کرد.

ماموران پليس مخفی آمريکا می گويند چانسی لمپ در اين ويدئو چند بار دونالد ترامپ را که آن زمان در يکی از باشگاه‌های خود اقامت داشت به مرگ تهديد کرده است.

ماموران پليس مخفی آمريکا در ادامه گزارش خود به دادگاه نوشتند که چانسی لمپ هنگام ضبط ويدئو کرم سفيدی به صورت خود ماليده بود، حوله‌ای را مثل عمامه دور سرش پيچيده بود و يک پرده دوش حمام را هم روی بدنش انداخته بود.

فيسبوک روز جمعه و به فاصله کوتاهی انتشار اين ويدئو را به نهادهای مسئول گزارش داده است.

در بخش ديگری از گزارش ماموران پليس مخفی آمريکا به مراجع قضايی گفته می‌شود که چانسی لمپ در اين ويدئو چندين بار دونالد ترامپ را تهديد کرد و از جمله گفته است: «او رهبر مرا کشته است، لطفا به من بگوييد دونالد ترامپ کجاست» و «من بايد دونالد ترامپ را پيدا کنم چون نمی‌دانم کجاست. مجبور خواهم شد منطقه برووارد را منفجر کنم».

او هنگام ضبط اين ويدئو يک تفنگ کلاشنيکوف مسلح در دست داشت.

در گزارش به مراجع قضايی گفته نمی‌شود چانسی لمپ کجا کار می‌کرده ولی خاطر نشان شده است که او جواز حمل اسلحه دارد.

به گزارش ماموران پليس مخفی آمريکا، او هنگام بازداشت در منزلش در روز شنبه به پخش اين ويدئو اعتراف کرد ولی گفت که يک شوخی بوده است. ولی او در هيچ بخشی از ويدئو نمی‌گويد که شوخی است و درعين حال در اعترافات خود گفته که اصلا نمی‌بايست چنين کاری بکند.

XS
SM
MD
LG