لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

معترضان در پاکستان جلوی کامیون های ناتو را گرفتند


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:46 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲:

در اوکراین، تظاهرکنندگان حامی همکاری بیشتر این کشور به اتحادیه اروپا در میدان «استقلال» در کی یف تجمع کرده و از «ویکتور یانوکوویچ» رییس جمهوری این کشور خواستند لایحه توافق صنفی با اتحادیه اروپا را امضا کند. اوکراین قرار بود در جریان اجلاس اتحادیه اروپا در لیتوانی طرح مجموعه همکاری ها را امضا کند ولی بعد دولت اعلام کرد تجدید نظر کرده و به جای آن، موافقت های تجاری با مسکو را دنبال خواهد کرد.

در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، «کامل حسنعلی» کاندیدای سابق اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری از دولت خواست تلاش بیشتری کرده و همکاری های نزدیک با اتحادیه اروپا را دنبال کند. وی از مقامات کشور خواست به تعهدات خود ذیل پیمان همکاری های اروپای شرقی در اجلاس لیتوانی، متعهد بوده و آن را دنبال کنند.

در پاکستان، اعتراض های مخالف علیه سیاست های آمریکا در ناحیه خیبر هنوز ادامه دارد. معترضان خواستار قطع همکاری پاکستان با ناتو در راه انتقال لجستیکی به افغانستان هستند و جلوی کامیون های انتقالی ناتو را می گیرند و می گویند حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی باید متوقف شود.

در مقدونیه، روزی به نام درخت تعیین شده که تعطیلی عمومی است و برای افزایش آگاهی مردم و شهروندان این کشور از محیط زیست تعیین شده است. قرار است پنج میلیون درخت در پروژه ای برای احیای جنگل های خسارت دیده و از بین رفته، کاشته شود. احزاب اپوزیسیون می گویند دولت برنامه روز درخت را برای این معرفی کرده که کارهای پولشویی خود را در پشت آن مخفی کند.

در روسیه، دولت دستور داد نشان تجاری یک شرکت مد فرانسوی که به شکل یک چمدان خیلی بزرگ در میدان سرخ مسکو، برچیده شود. این چمدان بزرگ که برای تبلیغ نمایشگاه جمع آوری کمک در مورد تاریخ سفر بود، با شکایت های شماری از نمایندگان پارلمان و جهانگردان روبرو شده بود.
XS
SM
MD
LG