لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۶

اعتراض دانشمندان در روسیه


مروری بر اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:26 0:00

مروری بر اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲

مروری بر اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲:

در شمال غربی پاکستان و در جريان تظاهراتی در دانشگاه که به خشونت کشيده شد، دو دانشجو در پی شليک گلوله، زخمی شدند. اعتراض ها نسبت به فروش بخشی از املاک دانشگاه در شهر «بانو» صورت گرفت.

در جمهوری آذربايجان، کميته برگزاری انتخابات اين کشور از «راديو اروپای آزاد، راديو آزادی»، «صدای آمريکا» و «بی بی سی» در مورد پوشش نحوه اخبار انتقاد کرد و آن ها را متهم کرد که در پوشش انتخابات رياست جمهوری اين کشور، دست به «پروپاگاندا» می زنند.

پيشتر، حزب حاکم «آذربايجان نوين» در نامه ای به کميسيون انتخاباتی گفته بود راديو اروپای آزاد، راديو آزادی که در باکو دفتر دارد، بايد به دليل بودجه ای که از خارج می گيرد، «غيرقانونی» اعلام شود. راديو اروپای آزاد، راديو آزادی اين اتهام ها را رد کرده و می گويد اين بخشی از تاکتيک های ترساندن پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری در نهم اکتبر، حدود دو هفته ديگر است.

در ترکمنستان و در شهر عشق آباد، پايتخت اين کشور نزديک به دو هزار دانشجو مشغول تمرين برای برگزاری مراسم روز استقلال اين کشور که در ۲۷ اکتبر برگزاری می شود، هستند. دانشجويان، دانش آموزان و معلمان و کارمندان دولتی «بايد» در مراسم روز استقلال شرکت کنند.

در تلفيس، پايتخت گرجستان، فعالان اين کشور به نصب سيم های خاردار از سوی نيروهای روسيه برفراز مرز منطقه جدايی طلب اوستيای جنوبی، اعتراض کردند. آن دسته از شهروندان گرجستان که در نزديکی مرز اوستيای جنوبی زندگی می کنند، می گويند مرزها بيش از پيش به داخل خاک گرجستان آمده و راه عبور آن ها در ميان زمين هايشان را بسته است.

در روسيه، اعتراض دانشمندان و محققان به تصميم دولت برای اعمال اصلاحات در نظام آموزشی علوم، هنوز ادامه دارد. فعالان و محققان علمی در مقابل پارلمان تجمع کرده و خواهان کنار گذاشتن لايحه ای هستند که در صورت تصويب، تحقيق حوزه علوم را به اختيار کنترل دولتی می گذارد.

در قزاقستان، هزاران تن از شهروندان آلماتی در تمرين مقابله با شرايط اضطراری در صورت وقوع زمين لرزه، شرکت می کنند. آلماتی روی خط زلزله قرار دارد و هرسال شاهد چند زمين لرزه است.

در شهر هرات در غرب افغانستان، شورای صلح ناحيه ای، نمايشگاهی با هدف گسترش و ترويج صلح و همزيستی افتتاح کرده است. عکس ها و نقاشی هايی که حکايت از رنج و محنت مردم افغانستان در زمان جنگ دارد و اميد به روزهای بهتر را نشان می دهد، در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است.
XS
SM
MD
LG